Avatar billede fab Nybegynder
29. januar 2006 - 11:41 Der er 2 kommentarer

Overordnet koncept til lille billedbrowser

Hej med jer,

Jeg vil lige forhøre mig inden jeg går igang med et lille nyt projekt. Bemærk, jeg er ikke super duper til actionscript, men vil gerne prøve at lave en applpikation "rigtig" denne gang.

jeg har en MotherSWF, der skal loade op til 8 subSWF's, der hver indeholder en kollektion af x antal billeder, der ligger som jpg's i en folder navngivet efter kollektionens navn.

Jeg vil gerne preloade selve subSWF'en OG alle relevante eksterne billeder for den pågældende subSWF.

Det fedeste kunne være hvis jeg et sted, f.eks. ved at tælle antal billeder i en folder, dynamisk kunne afgøre hvor mange billeder der er til hver SubSWF.

Det kunne også være fedt, hvis jeg kunne læse en tekstfil med beskrivende teskt og vise den oven på hvert billede.

Jeg véd det er et lidt underligt spørgsmål - men er der nogen helt overordnede gode råd jeg skal følge, nogle specifikke applikationer jeg burde prøve at downloade eller nogle specifikke tutorials der måske rammer ret præcist i forhold til mine behov?

Venligst,
Frederik
Avatar billede fab Nybegynder
29. januar 2006 - 11:42 #1
Og ja, det er flash 8 og det er cool,
Avatar billede flexbaby Nybegynder
29. januar 2006 - 21:01 #2
Det nemmeste/bedste ville nok være at bruge xml ...

For at få en smag for det kan du følge den her tut: http://www.kirupa.com/developer/mx2004/xml_flash_photogallery.htm