Avatar billede jespermks Nybegynder
28. januar 2006 - 17:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

BF2 Grafik fejl

Hej

Jeg har lige installeret windows med alle opdates osv. så kom tiden til at jeg skulle installere BF2, det gjorde jeg så og version 1.00 virkerede helt fint.

Så installerede jeg alle patch "til 1.12" men da jeg så startede de kunne jeg ikke se nogen af start video og bagrundsvideo er væk.

Alle kanter er underligt farvet... en slags regnbue farve..

Hvad skyldes det her?
Hvordan får jeg det til at blive normalt igen?

PS: Har også BF2 SF

Hardware:
GFX: Pixelview 7800GT
CPU: AMD64 X2 3800+
RAM: 2*1024 Kingston value + 2*512 Danetech
Bundkort: Asus A8n SLI
Avatar billede boxer Nybegynder
28. januar 2006 - 18:27 #1
Lav en systemgendannelse til punktet før du installerede patchene.
Eller prøv at opdatere gf kort driveren.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. januar 2006 - 18:47 #2
Sørg også for at have directx 9c
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 09:49 #3
Det er din patch der roder rundt i tilbudet i skærmopløsninger osv.

Fjern din grafikkorts driver i fejlsikret, og installere denne http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.98.html

HUSK fjenelse i fejlsikret
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 10:28 #4
Brug evt denne:

Citat

Når der installeres en ny driver til grafikkortet, er der et par ting, der skal være på plads først.

Først skal der være skiftet til en af Windows standarddrivere, og derefter skal alle filerne fra den gamle driver være fjernet.

Standarddrivere følger med til Windows og vil ofte være installeret, når man starter Windows op første gang. Standarddriveren til grafikkortet kan kendes ved, at skærmen har en meget lav opløsning (alting ses meget stort og der er ikke meget plads på skærmen).

Sådan skiftes der til standarddriveren:

Skift til standarddriver

Hav en Windows-cd parat.
Gå ind i Enhedshåndtering (Højre-klik på Denne computer og vælg egenskaber).
Tryk på plusset ud for Skærmkort og marker kortet.
Tryk på Egenskaber og skift til Driver.
Tryk på Opdater driver.
Tryk Næste.
Vælg Vise en liste med alle drivere... og tryk på Næste.
Vælg Vis al hardware.
I venstre rude vælges Standardskærmtyper og i højre rude Standardskærmkort (VGA).
Tryk på Næste.
Ignorer eventuel advarsel om at driveren ikke skulle passe til hardwaren.
Følg instrukserne resten af vejen og lad Windows genstarte computeren.

Ved installation af driver til de fleste typer grafikkort er det nødvendigt at fjerne alle filer fra den gamle driver først. Det kan gøres ved at afinstallere driveren gennem kontrolpanelet:

Fjern med kontrolpanel

Tryk på Start (nederst venstre hjørne).
Vælg Indstillinger.
Vælg Kontrolpanel.
Dobbeltklik Tilføj/fjern programmer.
Find driveren til grafikkortet på listen. Den kan fx hedder noget med NVIDIA display driver. Navnet afhænger af, hvem der har lavet kortet.
Tryk Tilføj/Fjern.
Lad Windows fjerne driveren og evt. genstarte computeren.

--------------------------------------------------------------------------------

Tip til afinstallation:

Hvis computeren genstarter, kan det ske, at Windows vil forsøge at installere den gamle driver igen. Hvis det sker, skal man sørge for, at der installeres en standarddriver.
Får man ikke noget valg skal man fjerne en såkaldt inf-fil fra computeren (filen indeholder oplysninger om driveren).
Filen ligger i "c:\windows\inf\other" folderen.
Slet den, der har navn efter grafikkortet fx "NVIDIANVAGP.INF".

Når der er installeret en standardriver, og alle spor af den gamle driver er fjernet, kan man installere den nye driver.

Hvis driveren kom som en pakket fil (*.zip) skal den først pakkes ud til en midlertidig folder med programmet Winzip. Har man ikke Winzip kan det hentes på www.winzip.com. Pak fx filerne ud til c:\temp.

Når filerne er pakket ud skal man benytte samme metode som ved installation af en standarddriver til at installere den nye driver:

Installer den nye driver

Gå ind i Enhedshåndtering som beskrevet ovenfor.
Tryk på plusset ud for Skærmkort og marker kortet.
Tryk på Egenskaber og skift til Driver.
Tryk på Opdater driver.
Tryk Næste.
Vælg Vise en liste med alle drivere... og tryk på Næste.
Tryk på Har diskette/cd…
Tryk på gennemse og find den folder, hvor driveren ligger.
Følg instrukserne resten af vejen og lad Windows genstarte computeren.

Der skulle nu være installeret den nyeste driver til grafikkortet.
Avatar billede jespermks Nybegynder
29. januar 2006 - 10:34 #5
af en eller anden grund er det bare gået væk af sig selv...

underligt...

men tak for hjælpen..
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 11:07 #6
Så luk spørgsmålet
Avatar billede boxer Nybegynder
29. januar 2006 - 11:50 #7
Netop - lige som i dine andre spørgsmål!