Avatar billede pixel_piraten Nybegynder
28. januar 2006 - 13:12 Der er 4 kommentarer

knap animation og lir

Hey Alle:-)

Jeg har en række knapper (mc) på min side. Til disse knapper vil jeg gerne have tilføjet 2 effekter ved brug af script.

1. Ved mouseover skal knappen springe op i et gelé-agtige hop med 5 mm. Når mus curseren fjernes fra knappen skal den glide langsomt ned på sin plads.

2. Når en bruger klikker på én af knapperne skal farverne i knappen fjernes så man kan se at denne knap/sektion er aktiveret.

Hvordan scripter jeg knapperne?

På forhånd tak:-)

Pixel Piraten
Avatar billede arnums Nybegynder
28. januar 2006 - 13:41 #1
Det er ikke bare noget man lige gør, medmindre man ved, hvad man laver.

Her er et link, til en tutorial vedr. animation i knapper.
http://www.webdevelopersnotes.com/tutorials/adflash/flash_button_tutorial_animated_button.php3
Avatar billede pixel_piraten Nybegynder
28. januar 2006 - 13:51 #2
Jeg ville starte med noget i retning af:

gron.onRollOver = function () {
        Her skal der være noget med transparency, fade eller noget..
Avatar billede arnums Nybegynder
28. januar 2006 - 14:54 #3
Det er jo heller ikke det samme, som nærmest et movieclip med en gelé-agtigt knap, der hopper op, og glider ned igen langsomt. :o)
Avatar billede pixel_piraten Nybegynder
28. januar 2006 - 15:32 #4
Det er rigtigt:-) Men den dækker vel starten på funktion nr.2

Den der gelé agtige effekt dækker mere over at knappen skal rykke op 5 mm uden den bare rykker op i et hak og ned igen. Mere for at give knappen en organisk bevægelse.