Avatar billede jan_alex Nybegynder
28. januar 2006 - 11:43 Der er 22 kommentarer

XP kan ikke finde USB enhed

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;314634
her er et link til hvordan win beskriver det..

Start Registreringseditor (Regedt32.exe).
2. Find og klik på følgende nøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_Machine\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Usb
3. Klik på Tilføj værdi i menuen Rediger, og tilføj derefter følgende registreringsværdi:
Værdinavn: DisableSelectiveSuspend
Datatype: REG_DWORD
Radix: Decimal
Værdidata: 1
4. Afslut Registreringseditor.

min hedder ikke usb (altså den sidste mappe på stien) til sidst men usbhub samt der ligger en masse filer, der er af typen Reg_Dword og heller i nogen der lige passer på DisableSelectiveSuspend.

er der mon nogen der kan fortælle hvilken filer jeg skal ændre i registreringbasen. Den skriver bare ukendt usb-enhed når jeg sætter usb stikket i. skriv endelig hvis i har spørgsmål.

Er forsøgt: indstalerer USB2 driver fra Asus. Virkede lige indtil jeg genstartede.

Afindstaler driver og genindstaler.
Avatar billede jan_alex Nybegynder
28. januar 2006 - 15:46 #2
tak gratis... men det er det samme som den jeg henviser til...min hedder ikke usb (altså den sidste mappe på stien) til sidst men usbhub samt der ligger en masse filer, der er af typen Reg_Dword og heller i nogen der lige passer på DisableSelectiveSuspend
Avatar billede cbedb Mester
28. januar 2006 - 15:56 #3
Er du sikker på usb ikke er slået fra i din bios påsætning
Avatar billede jan_alex Nybegynder
28. januar 2006 - 16:09 #4
øhhhh ville jeg så kunne bruge mit usb keyboard og mus
Avatar billede gratis Nybegynder
28. januar 2006 - 16:21 #5
hos Microsoft står følgende under punktet "Workaround" "Note If this registry key is not present, you must create it." dvs at du i regisreringsdatabasen selv skal oprette nøglen.
Avatar billede jan_alex Nybegynder
28. januar 2006 - 16:23 #6
jeg har lige checket for en sikkerheds skyld men det er som det skal være...
Under advance...PCI/pnP har jeg sagt no til plug and play, det skulle betyde bios finder tingene og ikke Xp som hvis jeg sagde NO....sker der noget ved at ændre det.
Avatar billede jan_alex Nybegynder
28. januar 2006 - 16:27 #7
jo men jeg har ikke mappen USB til sidst. min USBhub. jeg lagde godt mærke til at man selv skulle oprette disable Bla bla hvis den ikke fandtes... men mappen er der jo slet ikke.
Avatar billede jan_alex Nybegynder
28. januar 2006 - 16:28 #8
xp finder tingene hvis jeg sagde yes beklager
Avatar billede gratis Nybegynder
28. januar 2006 - 17:04 #9
godt du fandt ud af det :) go weekend!
Avatar billede jan_alex Nybegynder
28. januar 2006 - 17:10 #10
nej nej det gjorde jeg ikke..det var bare en rettelse ytil min tidligere kommantar...men god weekend alligevel hej
Avatar billede gratis Nybegynder
29. januar 2006 - 14:59 #11
Hej, jeg har lavet reg-filen du skal bruge, kopier nedenstående og sæt det ind i notesblok, gem filen som, usb.reg
Når du skal gemme filen sætter du navnet i anførelsestegn så det ser sådan her ud:
"usb.reg" så blir den gemt som en reg fil.Du dobbeltklikker derefter på filen og svarer ja til at tilføje den til registreringsdatabasen, genstart din pc se om det virker.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\usb]
" DisableSelectiveSuspend"=dword:00000001
Avatar billede jan_alex Nybegynder
29. januar 2006 - 23:10 #12
Tusinde tak det er det bedste byd indtil nu...Men jeg kan ikke sætte anførselse tegn når jeg gemmer. men den bliver til en reg fil..den vil i registreringsbasen. men skriver så...C:documents and settings\administrator\skrivebord\usb.reg kan ikke importeres: den angivne fil er ikke er registreringsdatabasescript.
Du kan kun importere binære registreringsfiler fra registreringseditor.

Øh jeg højre klikker på skrivebordet og laver et tekstdokument (det er notesblok ik)

hvis vi på en måde kan ændre det lidt så det virker ville det være perfekt. glæder mig til at høre fra dig igen. takker
Avatar billede fromsej Praktikant
29. januar 2006 - 23:13 #13
Kopierer du teksten direkte ind?
Der SKAL være en tom linie, ellers virker det ikke.
Windows Registry Editor Version 5.00
(Denne linie skal være tom)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\usb]
" DisableSelectiveSuspend"=dword:00000001
Avatar billede jan_alex Nybegynder
29. januar 2006 - 23:17 #14
ja men jeg prøver lige igen for en sikkerheds skyld men jeg har kopieret det ind..ikke skrevet det. tusinde tak for at du svare så hurtigt tilbage
Avatar billede jan_alex Nybegynder
29. januar 2006 - 23:23 #15
Desværre det var rigtigt. i notesblok kunne jeg godt sætte anførselses tegn men det virker ikke. den skriver dette.

C:documents and settings\administrator\skrivebord\usb.reg kan ikke importeres: den angivne fil er ikke er registreringsdatabasescript.
Du kan kun importere binære registreringsfiler fra registreringseditor.
Avatar billede jan_alex Nybegynder
29. januar 2006 - 23:34 #16
Øv der blev jeg ellers lige så glad det virkede, hvis jeg gik ind i notesblok uden om skrivebordet. og sagde gem som, istedet for bare at klikke på teksten..så lagde det sig i registreringsbasen. men den skriver stadig ukendt usb-enhed når jeg sætter stikket i ????????
Avatar billede jan_alex Nybegynder
29. januar 2006 - 23:44 #17
jeg har lige prøvet igen for en sikkerheds skyld men nej. desværre der var du ellers lige ved at redde min dag. Jeg går ud fra du er på i seng. så godnat og sov godt. jeg er stadig spændt på at høre fra dig. Du fik ihvertfald mit hjerte til at slå hurtigere hehehe drøm sødt
Avatar billede gratis Nybegynder
30. januar 2006 - 07:39 #18
genstartede du din pc, efter du havde tilføjet filen ? tjek at filen er blevet impoteret til registreringsdatabasen.
|Startmenu|Kør| skriv, regedit , tryk enter.I regedit tryk på og fold ud:
HKEY_LOCAL_MACHINE derefter SYSTEM , CurrentControlSet , Services , usb
Avatar billede jan_alex Nybegynder
30. januar 2006 - 08:43 #19
Ja det gjorde jeg 2 gange... Den er tilføjet. Men der ligger også en anden fil i mappen.
Navn:ab (standard)
Type: REG_SZ
Data: (værdien er ikke defineret)

Den mappen har ikke været der før, så den har registreret det.
Avatar billede jan_alex Nybegynder
30. januar 2006 - 08:44 #20
og godmorgen forresten...jeg er så optaget af og få den til at virke
Avatar billede jan_alex Nybegynder
30. januar 2006 - 08:46 #21
Det kunne tyde på det ikke er det, der er problemet. for så havde du vel ordnet det nu... så har jeg et andet spørgsmål, skal jeg stille det her eller starte et nyt (så er det nok mine usb controllere)

Eller skal jeg lige prøve at slette den anden fil.
Avatar billede jan_alex Nybegynder
31. januar 2006 - 16:27 #22
Hej Alle. Tusinde tak for hjælpen I er meget professionelle. Der var en af mine venner der sagde at jeg skulle loade til default, efter alle de ændringer vi havde lavet.. Og så lykkes det. den kan finde min HD.