Avatar billede decruzer Nybegynder
28. januar 2006 - 11:04 Der er 4 kommentarer

Share med permissions

Hej

Jeg har set flere lave windows shares, hvor kun bestemte brugere har permissions.

Hvordan gør man det? Når jeg deler en mappe, så har jeg ikke mulighed for at sætte permissions nogen steder? Er det en option man skal slå til et sted?

Kører Windows XP Pro.
Avatar billede polle007 Nybegynder
28. januar 2006 - 11:30 #1
Under mappeindstillinger deaktiverer du enkel fildeling
Så får du både mulighed for at sætte rettigheder på shares og filer

Med enkel fildeling aktiveret, bliver netværksbrugere automatisk logget ind som gæst
Avatar billede decruzer Nybegynder
28. januar 2006 - 11:37 #2
polle007 - mange tak.

Lig et svar.
Avatar billede decruzer Nybegynder
28. januar 2006 - 12:09 #3
Jeg har egentlig stadig problemer :-s

Det eneste jeg vil, er at sætte password beskyttelse på et share. Men hvordan?

Jeg kan sætte permissions for enkelte brugere - men det lader kun til at være lokal brugere?

Hvordan laver jeg, så man bliver promted for brugernavn/password når man forsøger at gå ind på mit share?
Avatar billede decruzer Nybegynder
01. februar 2006 - 23:06 #4
Hmm, efter flere dages wreslen med problemet er jeg nu kommet frem til, at den eneste grund til at jeg ikke blev spurgt om brugernavn/password, var at min windows xp var logget ind som Administrator og havde samme password som Administratoren på den anden windows xp maskine. Typisk :)

Lig et svar polle007!