Avatar billede jonasst Nybegynder
28. januar 2006 - 09:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor placere min loadmovie ser ikke der hvor mit movieclip er

Hej eksperter
Jeg har forsøgt selv at finde ud af svaret ved at læse tidligere spørgsmål men er ikke nogen haj til actionscript i Flash. Så forhåbentlig er der nogen som forbarmer sig over mig:)
Her er hvad ejg har gjort i Flash MX:
Tegnet et kvadrat og lavet det om til et movieclip
Givet det instance navnet filmholder
Lavet en action i min timeline loadMovie("Movies/Pina.01.Copy.04_CD.swf", "Filmholder");

Min movie bliver vist men ikke der hvor jeg har placeret mit movieclip.
Hvad har jeg gjort galt?
Eksemplet kan ses her http://www.schoustrup-thomsen.dk/test/Dd.html
På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede jonasst Nybegynder
28. januar 2006 - 09:54 #1
Glemte at skrive at man skal trykke på pigen med den røde hue for at se loadmovie funktionen
Avatar billede arnums Nybegynder
28. januar 2006 - 13:37 #2
Prøv at fjerne de 2 " omkring filmholder
Avatar billede jonasst Nybegynder
28. januar 2006 - 13:46 #3
Hej arnums
Det gør desværre ingen forskel
loadMovie("Movies/Pina.01.Copy.04_CD.swf", Filmholder);
viser stadig movien nederst i højre hjørne
Avatar billede arnums Nybegynder
28. januar 2006 - 13:50 #4
Har du styr på stort begyndelses bogstav, i filmholder... de skal staves ens?!
Avatar billede jonasst Nybegynder
28. januar 2006 - 14:00 #5
Ja med stort begge steder. Kan det fejlen skyldes at min loadMovie er en action i min timeline?
Avatar billede arnums Nybegynder
28. januar 2006 - 14:52 #6
Det forstår jeg ikke.

Du har givet den instance navn(og ikke bare navnet i libary)?
Avatar billede jonasst Nybegynder
28. januar 2006 - 15:55 #7
Ja præcist jeg har givet den et instance navn
Hvis jeg sletter instance navnet vises min loadmovie der hvor den skal men baggrunden forsvinder fordi min loadmovie overtager alt.
For at undgå det prøvede jeg at loadmovie ind som level 1 men så blev den jo placeret i venstre top og jeg kunne ikke finde uaf at flytte den uden at flytte baggrunden.
Så prøvede jeg istedet at loadmovie som target til en instance så jeg kunne bestemme hvor på siden den blev loadet ind.
Der må da være en måde det kan lade sig gøre på
Avatar billede arnums Nybegynder
28. januar 2006 - 18:11 #8
Det er også sådan jeg gør, loadMovie ind i et mc.

Har du husket x=0 & y=0 punktet er i venstre/øverste hjørne på dit filmholder mc?

.......ellers er jeg tom for ideér.
Avatar billede jonasst Nybegynder
28. januar 2006 - 21:58 #9
Hvis jeg sætter x=0 & y=0 i properties på mit movieclip filmholder så ryger feltet oppe i venstre hjørne men min loadmovie bliver stadig vist næsten nederst i højre hjørne. Den har rykket sig lidt op.
Har du en flash fil hvor jeg kan se hvor dan du gør det?
Avatar billede jonasst Nybegynder
28. januar 2006 - 22:12 #10
Hvis jeg tilgengæld sætter x=-240 og y=-179 så viser filmen i det der burde være x=0 og y=0 mærkeligt ikke? Kan jeg på en eller anden måde have nogle variabler gemt et sted der er skyld i det?
Avatar billede jonasst Nybegynder
28. januar 2006 - 23:04 #11
Ok så fandt jeg endelig løsningen. Lavede et nyt flash dokument og der skulle jeg sætte variablerne
x=-206, y=-266 for det der burde være x=0, y=0
Da forskydelsen var der i det nye dokument men ikke var den samme som i det gamle kiggede jeg nærmere på  de to movieclip og så at begge center krydser var præcist i venstre top hjørne af mine flash dokumenter.
Og så endelig efter 24 timers kamp faldt 10 øren Flash loadmovie kommandoen loader movien ind fra centrum af et mc.
Fejlen var som jeg skrev ved oprettelsen af spørgsmål af jeg have tegnet et kvadrat på størrelse med det movieclip der skulle loades og havde regnet med at flash så ville placere movien der hvor kvadratet var.
Så 1000 tak for hjælpen og din tålmodighed arnums det var dig der ledte mig på sporet med din kommentar om x og y.
Avatar billede jonasst Nybegynder
28. januar 2006 - 23:05 #12
Nogle gange kan man bare ikke
Avatar billede jonasst Nybegynder
28. januar 2006 - 23:05 #13
se skoven for bare træer :)
Avatar billede arnums Nybegynder
29. januar 2006 - 17:58 #14
ja, man skal holde øje med de "fiks" punkter.

takker....