Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
27. april 2001 - 23:00 Der er 8 kommentarer

Hvilken Linux til Server...

Hej jeg skal sætte en server op
jeg har tænkt meget på at bruge mandrake 8
men hvad syntes i
Findes der nogle linux hvor Apache og PHP og MYSQL automatisk bliver instaleret nå man instalerer disbrutionen!!

Jeg vil gerne have en \'Du skal vælge...\' og hvorfor jeg skal vælge den frem for de andre...
Avatar billede top Nybegynder
27. april 2001 - 23:27 #1
Jeg har lige rullet en mandrake 7.2 på og hvis du vælger de rigtige rpms er både apache, php og mysql installeret (og spiller sammen)..
Så mon ikke de også gør det i Mandrake 8..
Den næste jeg sætter op (i næste uge formodentligt) bliver Mandrake 8 for at prøve :-)
Avatar billede top Nybegynder
27. april 2001 - 23:27 #2
hvorfor så mange points for det??
Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
27. april 2001 - 23:30 #3
hehe det var kun meningen med 18, men et nul sneg sig ind, og nu kan jeg ikke fjerne fet :(
Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
27. april 2001 - 23:30 #4
det even
Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
27. april 2001 - 23:30 #5
Jamen så prøver jeg med 8\'eren nu - Tak Ses
Avatar billede top Nybegynder
27. april 2001 - 23:32 #6
du kan bare svare selv og dele pointene som du lyster :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. april 2001 - 08:23 #7
Jeg har lige installeret mit livs første linux på en gammel server jeg havde stående. Caldera eServer 2.3. Fik den tilsendt i en reklame for Novell NDS for Linux. Installationen gik smertefrit, og den rulle selv Apache, PHP og MySQL på.

NanoQ
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juni 2001 - 12:54 #8
Oftest vælges Rethat til server installationer. Du skal gøre dig klart, hvad der er vigtigst for dig, stabilitet, sikkerhed, software udbud, brugervenlighed. Og så vælge den dist. der opfylder dine krav.
Jeg ville nok stille spørgsmålet på en af www.sslug.dk mailingslister. Der er ingen point, men gode svar og masser af hjælp

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk