Avatar billede dragonheart Nybegynder
27. januar 2006 - 20:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

pc fryser

jeg har et problem. min pc fryser når den arbejder med mere end 6 programmer eller hvis jeg spiller et spil. når jeg spiller et spil. kan jeg max. spille 5 min. uden at den fryser. men så er det også det. jeg har prøvet at geninstalere XP og prøvet at reperere XP og geninstalere XP og alle drivere. uden held. det er en Pentium 4 3.2 soket 478. 1024 ddr. 80 og 250 GB.HD. nvida fx 5200 grafikkort. 350W strømforsygning. jegg ved ikke om dette kan hjælpe. nogen der ved hvad der er galt ?.
Avatar billede c-holst Novice
27. januar 2006 - 23:16 #1
hvis du har 2 ramblokke, prøv da at køre med en af gangen på skift

gør din pc ren. rens alle blæsere og køleprofiler for skidt

tjek at at alle blæsere kører som du skal

tjek temperaturer for dine komponenter fx med speedfan eller everest

tag siden af kabinettet hvis du ikke har nogen blæsere.

Det var lidt at starte på
Avatar billede dragonheart Nybegynder
27. januar 2006 - 23:59 #2
at køre med en ram blok ad gangen har jeg dog ikke prøvet. men den vil jeg da prøve. det andet har jeg prøvet.
Avatar billede dragonheart Nybegynder
28. januar 2006 - 12:13 #3
at kære med en ramblok ad gangen har jeg nu også prøvet. det resultatet er det samme. max 6 programmer eller spil. så er det det. andre gode forslag ? :-)
Avatar billede madshammer Nybegynder
28. januar 2006 - 12:22 #4
Jeg kører med nogenlunde samme system, jeg har bare GF6800GT, og 768 MB RAM, min låser også, når jeg spiller. Jeg har på fornemmelsen at det måske er mit grafikkort der ikke får strøm nok, men jeg er ikke helt sikker. Min kører forholdsvist stabilt hvis jeg tvinger den til at køre uden AA, og Anisotrop filtrering. Jeg skiftede mit Radeoen 9200 ud af samme årsag, og det gav en lille forbedring, men den crasher stadig efter 5-20 minutter, når jeg spiller NFS:U2, BF2 eller HL2.

Jeg har undersøgt lidt hist og her, men jeg har ikke haft tid til rigtig at sætte mig ind i det... Skriv endelig, hvis du løser problemet!

-madshammer
Avatar billede dragonheart Nybegynder
29. januar 2006 - 11:22 #5
madshammer det skal jeg nok. ellers må du jo lige kigge med her for at se om folk kan hjælpe os begge ;-)
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 22:49 #6
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede dragonheart Nybegynder
11. juli 2006 - 20:19 #7
nu har jeg fundet ud af hvad det var der var galt. det var mit grafikkort der ikke kunne mere. men jo jeg skal nok lukke emnet
Avatar billede c-holst Novice
11. juli 2006 - 22:01 #8
fx ved at lægge et svar selv som du kan acceptere
Avatar billede dragonheart Nybegynder
09. december 2006 - 11:58 #9
takker for hjælpen alle :-)
Avatar billede dragonheart Nybegynder
09. december 2006 - 13:17 #10
c-holst hvis du vil ligge et svar til mig så du kan få dine point. så vil jeg være glad og jeg kan lukke denne :-) dine point skal du have :-)
Avatar billede c-holst Novice
09. december 2006 - 15:12 #11
hvis jeg har været til nogen hjælp:-)