Avatar billede kokkeole Nybegynder
27. januar 2006 - 19:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Computeren slukker

Uden varsel er min pc begyndt at slukke. Ikke lukke ned, men som om strømmen bare bliver afbrudt. Ingen problemer med at starte op igen, men hvor længe den kører igen ved jeg så ikke.
Avatar billede kokkeole Nybegynder
27. januar 2006 - 19:41 #1
Jeg tænkte på om det kan være strømforsyningen der er ved at gå sig en tur?
Avatar billede dragonheart Nybegynder
27. januar 2006 - 19:47 #2
det er tydelige tegn på at det er din strømforsygning der ikke har det for godt længere. hvor gammel er den og hvor stor er den i forhold til selve din computer ?.
Avatar billede kokkeole Nybegynder
27. januar 2006 - 19:50 #3
Ja den er vel ca 5-6 år gammel, men skulle kunne klare skærene.
Avatar billede dragonheart Nybegynder
27. januar 2006 - 19:52 #4
ja så tror jeg at det er ved at være tid til en udskiftning. jeg har selv haft samme problem og der viste det sig at være min strømforsygning, indtil den dag hvor den slet ikke ville.
Avatar billede kokkeole Nybegynder
27. januar 2006 - 19:54 #5
Åhhh nej. Men tak for hjælpen.
Avatar billede dragonheart Nybegynder
27. januar 2006 - 19:56 #6
;-)
Avatar billede c-holst Novice
27. januar 2006 - 23:31 #7
hvilket gfx har du fx i, mange nye kræver mere end en standart 300 w kan levere

græd ikke, der findes dyrere dele, og qxl kunne være din ven hvis den ikke skal være større en som så
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2006 - 00:19 #8
Det er da sandsynlig, at I har ret, med strømforsyningen. Men kan kokkeole nu være
så sikker, at han uden videre drøner den ud? Hvad med ramfejl eller virus?
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2006 - 00:57 #9
Jeg kom til at tænke på, du har vel prøvet, at støvsuge både din strømforsynings
blæser, og CPU blæseren og de ribber den sidder på?
Avatar billede kokkeole Nybegynder
28. januar 2006 - 09:27 #10
Hvordan ser man om der er ramfejl så?
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2006 - 09:53 #11
Det kan man desværre ikke umiddelbart se. Men hvis man har mere end 1 blok, kan
man tage en af dem ud på skift. Hvis man er meget heldig, kan det hjælpe, at
flytte ramblokken til en af de andrer rammer. Det kan også være et varmeproblem,
på grund af støv i blæserne. Men det jeg siger, er bare, at det kan man prøve
før man afskriver strømforsyningen. Men hvis du er nød til at købe eb ny, så køb
en på 500W. Det er mere sikkert, med et overskud, og som c-holst er inde på, kan
du hurtigt få brug for det, med nyt grafikkort el.a.
Avatar billede kokkeole Nybegynder
28. januar 2006 - 09:57 #12
Aha. Men i eftermiddag vil jeg støvsuge nede ved strømforsyningen, og se om det giver noget.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2006 - 10:09 #13
Du er nød til at tage siden af kabinettet, for det er først og fremmest ved
indsugningen der samler sig støv. Det gør der - ihøj grad - også ved den blæser,
som sidder på CPUén og de ribber den sidder på. Husk at tage 220V fra i mens.
Avatar billede kokkeole Nybegynder
28. januar 2006 - 10:14 #14
Tak. Jeg melder tilbage i eftermiddag, efter jeg har spillet badminton.
Avatar billede c-holst Novice
28. januar 2006 - 10:52 #15
og aflad dig ved at holde hånden på kabinet og fx radiator

en strømforsyning kan nu også blive godt beskidt
Avatar billede mosquito Nybegynder
28. januar 2006 - 22:49 #16
KokkeOle > Ram fejl kan du teste med et program. Brænd det på en skive og boot på skiven. Gratis, simpel og funktionelt.

http://www.memtest86.com/
Avatar billede fromsej Praktikant
28. januar 2006 - 22:50 #17
Memtest ligger også på http://ultimatebootcd.com et fremragende værktøj.
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 22:48 #18
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten