Avatar billede unique Nybegynder
27. april 2001 - 21:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Aopen HQ08

Jeg har lige købt nyt kabinet, Apoen HQ08.
Da det for mig er første gang jeg ser et high tower kabinet indefra, kommer følgende, måske lidt mærkelige spørgsmål.
Over strømforsyningen, sidder en ramme(ligner dem som sidder til hardisken) Er den beregnet et et par harddiske? Og er det klogt, at placere en harddisk der?(her tænkes på varme) hvis rammen altså den er til en Harddisk !!

på forhånd tak
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
27. april 2001 - 22:02 #1
Der ville ikke ske noget ved at placere harddisken der, men jeg mener ikke at rammen er beregnet til det.
Avatar billede makse Nybegynder
27. april 2001 - 22:22 #2
Den er beregnet til harddiske. Men det er kun SCSI harddiske der kan sidde der. Forstået på den måde, at IDE kabler kan ikke nå der op alligevel. Med mindre man overstiger max. anbefalede længde på IDE kabler.
Avatar billede zerozool Nybegynder
27. april 2001 - 22:22 #3
Så vidt jeg ved er det til harddiske og det med varmen er det ikke noget problem
Avatar billede unique Nybegynder
27. april 2001 - 22:32 #4
Det passer mig pefekt, da jeg netop har købt en SCSI 160 HD, men jeg har også bestilt en holder med køler til denne, så det bliver spændene om den passer. Da den ellers fylder 2 stk 5,25 pladser.
Tak for svarene
Avatar billede unique Nybegynder
27. april 2001 - 23:02 #5
Efter, at jeg har chekket målene, er det måske ikke så smart. Rammen over Køleren er naturligvis ikke 5,25. Men kan man ikke købe ekstra rammer til montering??. Alle 5 stk. 5,25 er nemlig optaget,da der her skal sidde Cd-Rom , DVD, Brænder, ipanel. Desuden har jeg en IDE HD med \"elastik-ramme\" som også fylder 1 stk 5,25 ramme.
Avatar billede birkis Nybegynder
28. april 2001 - 00:31 #6
makse >> Mine IDE-kabler når da fint opp der i mitt Aopen HX08 (det skulle da være det samme kabinettet?). Jeg har brukt de IDE-kablene som fulgte med hovedkortet (bundkortet)...
Avatar billede makse Nybegynder
28. april 2001 - 00:35 #7
birkis > Det kommer også lidt an på, hvor på bundkortet IDE stikkene sidder. Mine kunne ikke nå helt der op.
Avatar billede birkis Nybegynder
29. april 2001 - 11:28 #8
makse >> ahh...ok.  Sorry, jeg trodde plasseringen av IDE stikkene var mer eller mindre standard.  Men nå er jeg med.

Så var det da godt at det lot seg gjøre med mitt hovedkort - jeg har nemlig de fleste av mine HD\'er der oppe...  :)