Avatar billede hygge81 Nybegynder
27. januar 2006 - 10:12 Der er 11 kommentarer

Mine forms skifter størrelse når de kører på en anden pc

Nogen der kan give mig en forklaring og muligvis en løsning på hvorfor mine forms skifter størrelse på en anden pc.

Min windows applikation kører .NET 2.0 og er lavet i Visual Express Ed. C#.

Jeg har en form med et datagrid, formen er på den anden pc blevet større, men mit datagrid har samme størrelse...det resulterer i et kaos i min GUI...

Nogen der ved hvorfor....og muligvis en løsning...

På forhånd tak...Hygge...
Avatar billede spif2001 Nybegynder
27. januar 2006 - 10:25 #1
Kan du næjes med at sætte FormBorderStyle til Fixed3D på din Form?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
27. januar 2006 - 10:25 #2
*nøjes*
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. januar 2006 - 10:39 #3
Det kan være pga forskellige temaer i xp. HVis en form afvikles på et win2000 skin ser den anderledes ud end ved xp skin.. Kan det have noget at sige i denne sammenhæng?

Vh Nicki
Avatar billede hygge81 Nybegynder
27. januar 2006 - 10:59 #4
Mit datagrid viser heller ikke mine checkboxe...Formen står allerede til FixedSingle...så det skulle ikke kunne lade sig gøre at rezise den...
Avatar billede spif2001 Nybegynder
27. januar 2006 - 11:00 #5
Hvilke styresystemer afvikler du det på? Hvilken virker det på og hvilken virker det ikke på?
Avatar billede hygge81 Nybegynder
27. januar 2006 - 11:20 #6
Begger er windows XP pc'ere...Den ene er dog opsat til en lidt større font end på udviklingspcen....men det skulle jo ikke have noget at sige...
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. januar 2006 - 11:23 #7
Prøv at ændre det og se om det har en effekt
Avatar billede hygge81 Nybegynder
27. januar 2006 - 11:36 #8
Det har det ikke...
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. januar 2006 - 11:43 #9
Jeg har desværre aldrig oplevet den fejl før :P
Håber du finder en løsning.

Vh
Avatar billede spif2001 Nybegynder
27. januar 2006 - 12:00 #10
Det med fonten kan godt have noget at sige - prøv at ændre fonten til at være det samme på begge pc'er...
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
30. januar 2006 - 13:47 #11
Står skærmindstillingernes dpi størrelse til Normal (96 dpi) ?

Disse findes ved at:

Højreklikke på skrivebord
Vælge "Egenskaber"
Vælge "Indstillinger"
Vælge "Avanderet"
Vælge fanen "Generelt"
Vælge "Normal Størrelse(96 dpi)" under skærm dpi indstillinger