Avatar billede jonasst Nybegynder
26. januar 2006 - 22:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gør jeg linket til ekstern videofil relativt

Hej eksperter
Jeg forsøger at linke mine quicktime filer til min flash fil men kan kun sætte en absolut sti (F:\movie.mov). Hjælpen i flash nævner ikke noget om muligheden for en relativ sti. Kan det virkelig være rigtigt der er da en kende upraktisk. Og hvordan filen får jeg så smidt det hele på en cd-rom. Skal jeg først brænde en cd med quicktime filerne, så pege på dem i min flash fil og så brænde flash filen og quicktime filerne over på en ny cd-rom - nej vel?
Avatar billede docks Nybegynder
26. januar 2006 - 23:30 #1
du kan bare bruge relativ stier som du er vandt til.
Din fla. ligger i en mappe - denne mappe har en undermapper ved navn video - din relative sti er så "Video/"
Avatar billede jonasst Nybegynder
26. januar 2006 - 23:35 #2
Ja det er klart men jeg kan ikke få lov til at skrive stier i Flash kun pege på filen
Avatar billede docks Nybegynder
26. januar 2006 - 23:49 #3
hvordan ser din kode ud nu?
Avatar billede jonasst Nybegynder
27. januar 2006 - 00:25 #4
Kode hvor mener du?
Men jeg har tilgengæld lagt mærke til noget der står når man importerer en quicktime fil som et link til en ekstern fil.
Der står at videoen først vil blive synlig når jeg eksporterer min flash movie som en quick time movie.
Det prøvede jeg så men får at vide at min quicktime ikke har noget handle til et flash spor. Jeg har quicktime pro 7 og ondt i hovedet af hele tiden at støde mit hovede mod en mur :)
Avatar billede jonasst Nybegynder
27. januar 2006 - 00:40 #5
Glemte vist at sig det drejer sig om flash mx.
Nå men efter jeg har eksporteret min flash som en quicktime movie virker videon. Nu er det min scrollbar nede under videoen der ikke virker. Og teksten ser også mærkelig ud bogstaver er ændret osv. Så et øjebliks glæde er igen vendt til modgang
Avatar billede jonasst Nybegynder
28. januar 2006 - 01:05 #6
hmm lukker spørgsmåle og fortsætter det her http://www.eksperten.dk/spm/683167