Avatar billede x-periment Nybegynder
26. januar 2006 - 20:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

auto Resize Form

Jeg har lavet en form med nogle knapper og andre ting. Størrelsen på formen er 1024x768. er der en smart åde at sørger for at alle knapper mm. forbliver centreret hvis en klient skifter skærmopløsning til 1280x1024 fx. Lige sker der det at knapper med mere forbliver i venstre hjørne. og der bliver padded formes baggrunds farvepå så den er fylder heleskærmen.
Det skal lige siges at form hele tiden køre fullscreen og det er ikke muligt for bruger at resize den.
Det fedeste ville værre hvis knapper mm. blev resized efter brugerens skærmopløsning.
Hvis det ændre noget udvikles det hele i Vs2005
Avatar billede nielle Nybegynder
26. januar 2006 - 20:20 #1
I VS 2005 har du en mulighed for at vælge en container - TableLayOutPanel. Måske er den løsningen for dig.

Først lægger du sådan en ind på formen. Dernæst sætter du Dock på den til at klister til alle 4 sider.

Dernæst placere du dine kontroller i tabellens celler.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. januar 2006 - 20:22 #2
du kan også sætte FormBorderStyle til en af de Fixed/faste værdier
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. januar 2006 - 20:23 #3
f.eks.
FixedSingle
Avatar billede x-periment Nybegynder
29. januar 2006 - 11:39 #4
tak nielle fantastisk .. men det er vejen frem tager godt et stykker tid at sætte det op men det må jeg vel leve med  ;) smid et svar og få de rare point
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2006 - 19:05 #5
Oki :^)