Avatar billede _eksperten_ Nybegynder
26. januar 2006 - 17:09 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Menuen forsvinder ved minimize

Jeg har et lille problem med min menu på adressen:
http://kingsize.1go.dk/klip/
Når man resizer vinduet forsvinder menuen. Hvad har jeg overset? Og hvordan retter jeg det?
Avatar billede rowl Nybegynder
26. januar 2006 - 17:23 #1
Jeg ændrede bredden på #head i din style:

div#head {
    clear: both;
    width: 960px;
    background-color:#FFFFFF;
    margin-left: 0px;
    margin-right: 0px;
    padding: 0px;
    margin-top: -240px;
    position: absolute;
    top: 50%;
    height: 79px;
}

Men det er måske ikke det smarteste design, eftersom brugerens browservindue skal være på 960px for at kunne se hele menuen (uden at scrolle vandret)
Avatar billede _eksperten_ Nybegynder
26. januar 2006 - 17:35 #2
Det virker så man kan se hele menuen, men det medfører et problem: Baggrunden fortsætter ikke når man scroller vandret. Hvordan rettes dette?
Avatar billede rowl Nybegynder
26. januar 2006 - 17:44 #3
Jeg gjorde sådan her:

#Udskift din header kode med den her:
<div id="header"><div style='width:960px;background-image:url("http://kingsize.1go.dk/klip/shadow3.gif");'></div></div>

#Udskift din footer kode med den her:
<div id="footer"><div style='width:960px;background-image:url("http://kingsize.1go.dk/klip/shadow2.gif");'></div></div>
Avatar billede rowl Nybegynder
26. januar 2006 - 17:46 #4
Hov, du kan faktisk godt undvære background-koden, altså sådan her:

#Udskift din header kode med den her:
<div id="header"><div style='width:960px;'></div></div>

#Udskift din footer kode med den her:
<div id="footer"><div style='width:960px;'></div></div>
Avatar billede _eksperten_ Nybegynder
26. januar 2006 - 18:00 #5
Det virker perfekt - men kun i IE! Det virker stadig ikke i FF. Har du en idé til hvordan det løses?
Avatar billede _eksperten_ Nybegynder
26. januar 2006 - 22:08 #6
Jeg fik det til at virke i FF ved at bruge * html hack og min-width.