Avatar billede pedersand Nybegynder
26. januar 2006 - 13:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Genbruge skærm fra bærbar til PC

Hejsa

Jeg har en bærbar hvor bundkortet desværre lige er gået i stykker på. Så er det jo jeg tænke at det vil da være en skam hvis man ikke i det mindste genbrugte nogle af de andre dele i den som stadig virker.

Altså er det muligt at genbruge skærmen fra en bærbar?
Måske igennem et simpelt stik til at omforme stikket til VGA eller DVI. Selvom jeg dog selv har på fornemmelsen at der muligvis skal en decoder til?

Hvis I har links til en forhandler der sælger noget brugbart vil der være værdsat
26. januar 2006 - 13:09 #1
Du skal ikke forvente at det vil lade sig gøre!!!
Det er en øremærket forbindelse det er internt i putteren...
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2006 - 13:15 #2
du kan genbruge den i en anden computer med samme skærm, du kan IKKE bygge den om så du kan bruge den som stationær eller lignende (elelr jo men det kræver ligeså meet som at bygge sin skærm 100% fra bunden, da du faktisk kun har panelet, og ingen styring af panelet)
09. februar 2006 - 06:22 #3
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede pedersand Nybegynder
09. februar 2006 - 13:03 #4
Har ikke fået noget tilfredsstillende svar.
Vil have en løsning og ikke bare svar om det er svært.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2006 - 22:28 #5
Det kan ikke lade sig gøre for alm. mennesker, du skal have en STOR viden om elektronik, konstruering og print udlægning, det vil være nemmere for sig at komme til at flyve uden hjælpe midler end det vil være at få dit projekt til at lykkedes. (og ja det passer, jeg har tidligere arbejdet med rep af monitorer, og gør det igen nu, og jeg ville ikke begynde på det projekt, alene af den grund at tiden til at lave det converter print ville tage mere tid / koste mere i komponenter end 20 nye skærme koster)