Avatar billede rlj Nybegynder
26. januar 2006 - 10:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

farvens html kode

Hej Eksperter

Jeg har en helt bestemt grå farve med parameterne 235 - 234 - 228

Hvis jeg gerne vil have dens html kode, hvordan gør jeg så det?

/RLJ
Avatar billede doggy82 Praktikant
26. januar 2006 - 10:21 #1
#EBEAE4
Skrev det ind i Photoshop...
Avatar billede chops Nybegynder
26. januar 2006 - 10:35 #2
#EBEAE

Du skriver dine værdier for rgb ind i photoshops color-picker og så aflæser du htmlkoden nederst i venstre hjørne
Avatar billede chops Nybegynder
26. januar 2006 - 10:36 #3
Hovsa = "EBEA4

Men pas på - den farve er ikke websikker - den vil sikkert se helt forskellig ud på forskellige skærme
Avatar billede rlj Nybegynder
26. januar 2006 - 10:52 #4
> doggy82: tak for koden, har ikke selv photoshop, så dejligt at få hjælp
> chops: tak for kommentaren og ja, jeg er klar over den ikke er websikker :-)

/RLJ
Avatar billede doggy82 Praktikant
26. januar 2006 - 11:02 #5
Var så lidt :)
Du kan også bare bruge den her http://www.javascripter.net/faq/rgbtohex.htm
Avatar billede fluse Nybegynder
26. januar 2006 - 13:01 #6
Lige for at få det på det rene. Så her websikre farver INTET at gøre med om farven er ens på alle skærme. Ingen farver vises ens på alle skærme. Websikker er kun et udtryk for de 216 farver der kan vises af "stort set" alle platforme/browsere/filformater.

Men medminre man forventer at hjemmesiden skal vises i endten MEGET gamle browsere, eller på mobiltelefoner/PDA eller ligende, så kan man roligt bruge alle de 16,7 millioner farver som sRGB tillader :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
26. januar 2006 - 13:03 #7
Ja korrekt!
Man skal blot passe på med at lægge grafik med den farve op af et html-element med den farve.
Avatar billede rlj Nybegynder
26. januar 2006 - 13:09 #8
koden skal sådan set "bare" bruges til en manual hvori jeg skriven hvilken html kode vores baggrundsfarve på hjemmesiden har, Ikke andet, men det er jo altid en god ting at have gjort sig tanker om farver skal være websikre eller ikke.