Avatar billede LNG.DK Novice
27. april 2001 - 18:14 Der er 18 kommentarer og
11 løsninger

AMD vs. INTEL

Vi skal lige víse hvad eksperten.dk dur til for en kammerat.
Hvad er jeres mening ang. processor valg, AMD eller INTEL 1Ghz, når det primært er til gaming..

TAK
Avatar billede LNG.DK Novice
27. april 2001 - 18:18 #1
De 150 er bare for at få jeres opmærksomhed. :o)
Vi skal lige bevise hvad eksperten kan, hjælp mig !!!!
Avatar billede smiske Nybegynder
27. april 2001 - 18:22 #2

  Det kommer an på hvilken AMD man vælger.....skulle jeg vælge mellem INTEL & AMD når hastigheden skal være 1Ghz så bliver det svært.
  Tager man alt med i sine overvejelser, pris, ydelse, kendte problemer osv osv vil jeg nok ende med at vælge mig en AMD Thunderbird.
  En anden mulighed er Intel Pemntium 4, men for at kunne udnytte kræfterne i denne processor ordentligt kræver det at spil/programmer er skrevet direkte til dens SSE2 funktioner, og så er den jo stadig hamrende dyr.

  Så MIT valg ville blive AMD Thunderbird.....en kanon processor :o)  Kombineret med det rette grafikkort og en pæn bunke ram så vil den (i mangel af et bedre udtryk) sparke røv :o)

Håber det kunne bruges til noget :o)

Avatar billede baremig Nybegynder
27. april 2001 - 18:25 #3
og så kan vi bare vente på en bus !!!!
27. april 2001 - 18:29 #4
Pas på, det kan være eksperten tror du vil snyde med pointene - og 150 point..... det er nok lidt meget ifl visse brugere.

Undskyld jeg blander mig...
Avatar billede top Nybegynder
27. april 2001 - 18:36 #5
smiske..
Personligt tror jeg nu ikke en dyt på P4, da den har et seriøst problem med shift-operationer. Hvor man siden tidernes morgen (ihvertfald 486) har kunnet lave shift på max 1 clockcycle bruger P4 4-6 clockCyckes på den samme.. Pinligt Intel...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 18:43 #6
Hmmm... jeg ville sige AMD
jeg kører med en AMD Athlon 1Ghz og det ruler sq bare for vildt til spil ;)
Avatar billede smiske Nybegynder
27. april 2001 - 18:45 #8

TOP>>  Jeg er forholdsvis enig med dig, INTEL har efterhånden et problem med AMD, på efterhånden en del punkter sakker INTEL bagud. Jeg har ellers altid været inkaneret INTEL tilhænger, men idag er det vist kun at snyde sig selv.*g*
Avatar billede holger88 Nybegynder
27. april 2001 - 18:48 #9
jeg ville også vælge amd fordi når det gælder 1ghz er amd nok den bedste på markedet og så siger de kloge at amd som 1ghz er hurtigst
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 18:50 #10
YIR LOVE MIN AMD
Har ikke haft et eneste problem endnu...
Avatar billede master_nemo Nybegynder
27. april 2001 - 18:55 #11
hva\' kan jeg si\' som ik er blevet sagt allerede.....hmmm...når jar..AMD rullez!! :o) *GG*

/MN
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 19:01 #12
ved ud hvad..... AMD sucks deres chip hakker for vildt i spil..intel kører spillende flydende.

Jeg har et AMD lorte ***** i min computer selv med nyt grafikkort hakker nogen spil ved speciale scener..

Intel god til alt

Amd god til kontor..office osv
27. april 2001 - 19:03 #13
150 point er for meget for det her...INFLATION !!!!!!!!!!!!
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 19:06 #14
Hvad snakke du om....det er da godt med sådan en point sum..ellers når vi da aldrig op til top 10... og hvis der skal begrænses med pointente så skal admin lige nulstille os alle eller sætte os på 300....alle skal have en fair chance
Avatar billede top Nybegynder
27. april 2001 - 19:11 #15
Undskyld jeg er offtopic, men ruderkonge...

Eksperten handler jo ikke om point, men om at få hjælp når man har brug for det.. Desværre er der nogen der med vilje misbruger systemet (flere profiler, mange point for ingenting, etc), hvilket skader og undergraver hele ideen med eksperten..
I starten var jeg lettere imponeret over eksperten men efterhånden som man oplever en del fjolser som hellere vil jagte fiktive point end bruge systemet konstruktivt, har jeg mistet en del...
27. april 2001 - 19:12 #16
hørt...
Avatar billede msmows Nybegynder
27. april 2001 - 20:36 #17
Bruger selv Intel, da jeg har specielle behov (video & audio). Til gaming vil jeg dog stærkt anbefale AMD.
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 20:45 #18
video er der også i spil og det er her AMD stinker..det lagger for viiiildt
Avatar billede tkirk Nybegynder
27. april 2001 - 20:57 #19
Den store forskel på en AMD processor og en Intel processor spil, er absolut minimal!

Her vises en test med et GeForce 3 kort, på 2 1GHz baserede systemer: AMD og Intel basserede selvfølgelig:
http://www.thetechzone.com/display.asp?i=36&p=1

Som man tydeligt kan se, er FPS forskellen absolut minimal, både i 3DMark2001 og i Quake III: Arena.

Jeg ville selv vælge en Intel Pentium III (eller Pentium IV), af den grund jeg ikke mener AMD lever op til mine forventninger. Jeg forventede mig rigtig meget af deres K6-3, da den var hurtigere end Intels Pentium 2, men blev dypt skuffet.

Ingen tvivl om at AMD ikke er noget dårligt valg, og sætter man disse 2 CPU\'er op mod hinanden, så er forskellen tydelig: AMD vinder i mange tests.
Men de 2-4 nanosekunder ekstra det tager mig at åbne \"My Computer\", kan jeg godt leve med :o)

Derudover føler jeg mig også mere sikker med en Intel CPU i mit \"rig\" :)
Avatar billede morten_b Nybegynder
28. april 2001 - 00:18 #20
tkirk -> Du kan sgu da ikke dømme AMD for deres K6-3 CPU!!! Den var dengang de lavede CPU\'er som udelukkende solgte på prisen. Idag derimod vinder AMD ikke bare i noget tests, men i 99%. Den sidste % vindes af Intel fordi testfolkene er sådan nogen som dig, der dømmer et nyt produkt på hvordan de gamle var.
- Folk som ikke kan se fremad fordi det er for skræmmende.
- Folk der ikke kan forstå at der er noget der hedder udvikling, og hvis man ikke følger med, ja så kommer man bagud.
- Folk der ikke kan forstå at selv om en CPU er 1000 kr. billigere end konkurrentens kan den sagtens være meget bedre.

Med andre ord: Folk som kører Opel!
Avatar billede ?phpdude? Nybegynder
28. april 2001 - 09:38 #21
AMD Styrer sq! Jeg har selv en Thunderbird 1 GHz og den er perfekt til gaming og hvis du arbejder med grafik osv. Meen du skal huske at den kører bedst med over 128 mb ram.
Avatar billede tkirk Nybegynder
28. april 2001 - 11:22 #22
morten_b~> Jeg skrev ikke, at AMD Thunderbird var dårlig, gjorde jeg? Jeg skrev hvad JEG mente og hvad jeg står for.

Kan ikke rigtig se pointen i at du lavede et svar, da du udelukkende kun kommenterede mit spørgsmål og prøvede at få mig til at forstå noget, som jeg udemærket godt forstår!

Derudover handler dette om gaming, hvor jeg fremviser et link, som pænt godt viser hvad jeg mener!
Avatar billede morten_b Nybegynder
28. april 2001 - 15:06 #23
HAHAHAHA Spørg lige om der var en der blev fornærmet der!!!!
Avatar billede tkirk Nybegynder
28. april 2001 - 16:59 #24
Fordi du kommer med ligegyldig kommentarer og tåbelige tilføjelser...
Avatar billede teddybear Nybegynder
28. april 2001 - 17:41 #25
Jeg ville foretrække amd Atlon Thunderbird.
Aner ikke hvorfor, der er en inde i mit hoved der siger det er er bedst.
Avatar billede teddybear Nybegynder
28. april 2001 - 17:42 #26
Man får mest for pengene, hvis man køber Duron.
Avatar billede teddybear Nybegynder
28. april 2001 - 17:43 #27
Undskyld det skulle være svar
Avatar billede mlj Nybegynder
28. april 2001 - 23:58 #28
Jeg ville vælge en T-Bird \"C\" model (133MHz MHz DDR FSB - 266 MHz effektivt). Det er der flere grunde til:

1: Den yder ligeså godt eller bedre end en tilsvarende PIII.

2: Den er billigere end PIII med samme clockfrekvens.

Tro ikke på folk der siger at AMD Athlon og Duron ikke er stabil. Jeg har selv sat PIII, Athlon Classic og Duron op, og de kører alle stabilt.
Det er måske lidt sværere at sætte en AMD baseret maskine op (installation af drivere i korrekt rækkefølge), men når det først er gjort, kører det også bare.
Hvis du vil anskaffe dig en P4, så tænk lige over at den næste model, P4 Northwood, der kommer til efteråret, har en helt anden sokkel. Desuden kører den nuværende version kun med RD-Ram som er meget dyrt. (DDR-bundkort til P4 er planlagt)

http://www.eksperten.dk/spm/62335

http://www.eksperten.dk/spm/68475
Avatar billede LNG.DK Novice
30. april 2001 - 11:07 #29
Tak for hjælpen, som sagt var dette indlæg lavet for at bevise funktionaliteten af eksperten.dk, for en ven. De 150 point, var som sagt for at skabe opmærksomhed, og folk vil da også få 10 point, for deres svar, idet spørgsmålet et blevet belyst adskillige gange på eksperten.dk, resten tager jeg selv, så undgåer vi alle problemer med snyd og pointfusk, som der er en der påpeger ovenover.

TAK for hjælpen... Diggs