Avatar billede padde Nybegynder
27. april 2001 - 17:44 Der er 8 kommentarer og
6 løsninger

Analyse this!

Vil i kigge på http://stokogsten.subnet.dk/index.html
se om der er bugs og sådan... + komme med kontruktiv kritik - mudderkastning eller hvad der nu er på sin plads...
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
27. april 2001 - 17:48 #1
Jeg har en scrollbar i midten af siden og jeg kører med 1200 x 1024. Ikke helt så godt :-(
Jeg synes at din menu i bunden er lidt utydelig, du skulle måske bruge nogle klarer farver.

Men ellers så er den flot, optimeret til mange opløsninger!

Hov nu forsvandt scrollbaren!  :-)
Avatar billede gigy Nybegynder
27. april 2001 - 17:48 #2
Den ser flot ud, men næsten alle udersiderne virkelig umidelbart ikke så tiltrækkende, så indsæt eventuelt lidt grafik ind der. Fokl med langsom forbindelse, kan siden måske være lidt langsom om at loade, så prøv at komprimer dem lidt :)
Avatar billede sukos Juniormester
27. april 2001 - 18:03 #3
Pæn side!
Synes blot at farven på txt-linkene godt måtte være lidt tydeligere, evt i hvid
Avatar billede Trine Nybegynder
27. april 2001 - 18:14 #4
Fy for pokker, den tager lang tid at loade. 32 sec. er for mit vedkommende FOR lang tid at vente på et site (ISDN). Men den er godt nok flot, synes jeg. Friske, varme og glade farver...lækkert.

Og ja, men skal kigge længe, for at finde ud af, at der ligger en menu i bunden. Mørkere menupunkter vil gøre underværker.

Gad vide hvad der er for en dimmer, den der er oppe i logoet. Første tanke var en finger der pegede, næste tanke var en skrue, og sidste tanke var, at det nok var en sten, nu når navnet var \'over stok og sten\'.

Flotte billeder ;-)

Lang loadtid på samtlige sider :-/

Karakter 8@13

Trine / Misskat
Avatar billede wizzcat Nybegynder
27. april 2001 - 18:18 #5
Tjo flot ser det jo ud, men det er først når man kommer i gang man finder ud af hvad det går ud på. Det kunne lige så godt være et rejsebureau!.

Skriv det så man ser det først.
Hvad er det i vil med sitet, hvad skal brugeren få ud af det?
fremhæv det så det er tydeligt hvordan man som bruger når sit mål.
Brug gestalter som forskelle i str, farver, mønstre mv. for at udpege det væsentlige fra baggrunden.

Brugeren vil gerne være orienteret, og man kan ikke se hvor i sitet man er. Sæt evt overskrifter i de enkelte underpages, så man ved hvor man er eller lav hele menuer, det sidste er nok ikke i tråd med jeres design.

Smag og behag er svært at diskutere, men i alle tilfælde er det jeres brugere der vil bedømme det. Så lav en usabilitytest med 2 helt alm. personer. giv dem opg. som:
1. hvad forventer du at få ud at dette site. Svaret vil fortælle meget om jeres pæsentation.
2. Prøv at finde dit eller dat på sitet, observer deres måde at søge efter det, det vil fortæller om jeres struktur er det samme som brugeren forestiller sig. Er det ikke det finder de ikke nemt rundt.

Man kan bede brugeren prøve alt det man vil med sit site, bare man ikke lægge løsningen frem samtidigt!

Det tager tid at loade, man siger normalt max 100Kb skal downloades før det skal ske noget, og helst ikke mere end 30Kb, så lav noget det fanger brugerens opmærksomhed efter de første 100Kb mens i downloader resten!!. En bruger i dag gider ikke vente hvis der ikke sker noget inden for få sekunder, der fortæller ham, at det er ok og at der downloades.

I bruger tone i tone farver og det er flot nok. I skal bare tænke på, at jeres link som skal bruges til navigation på nogle monitorer vil være mere uklart og nogle vil ikke se dem umiddelbart. Det gør det forvirrende for brugeren, hvis han ikke straks føler at have overblik og sitet.

som nævnt før med gestalter så kan mønstre, streger mv. bruges til at fremhæve en tone i tone farve hvis man vil beholde farvevalget.

Der findes meget litteratur om den slags, søg evt. på MMI (man-mashine-interfaces)

Håber det kan give jer noget. :)
Avatar billede padde Nybegynder
27. april 2001 - 18:57 #6
Jeg har rette menupkt. til hvid...

Misskat --> den div øverst var en konkylie... min kæreste troede det var en flyvende gås - så den er nu også lavet om *g

... jeg troede egentlig det var ok at vente på en intro der kan springes over... men nej?

men eh.. bedre nu?

Avatar billede minijensen1 Nybegynder
27. april 2001 - 19:00 #7
Jeg har stadig en vertikal scrollbar i introen!
Avatar billede padde Nybegynder
27. april 2001 - 19:15 #8
scrollbar rettet...
Avatar billede padde Nybegynder
27. april 2001 - 20:33 #9
... jeg må indrømme, at dette er en side jeg  - vups - gerne vil have færdig nu - En gratis vennetjeneste... derfor sætter jeg min lid til Jer Eksperter, og håber I opdager evt. fejl, som jeg ikke ser, fordi jeg kun har brugt kort tid på den, og ikke flere dage som jeg plejer :)

Jeg sætter lige points\'ne op - men så vil jeg også gerne have den testet i NS og div...
Kan det lade sig at gøre?

Avatar billede zteven Nybegynder
28. april 2001 - 09:16 #10
Afskyelige farver... og loadtiden er frygtelig. 30 sekunder er lang tid.

De der streger der er i de farvede områder... øh... er det meningen? For det synes jeg ikke om.

Og så står der Optimeret i IE og kræver flash plugin og lyd.

Det burde der ikke stå. Det burde være optimeret til alle browsere og ingen plugins. HAder dem. Besværlige at downloade. Og jeg tror sagtens at de kunne laves uden flash.

Og hvorfor kræves der lyd.

men alligevel 7@13. Jeg synes det er nogle gode billeder og flot opstilling.
Avatar billede Trine Nybegynder
28. april 2001 - 09:21 #11
Ja, meget bedre med en søstjerne *SS*
Avatar billede padde Nybegynder
28. april 2001 - 09:36 #12
Ohhh skuffende...

nå,

Stregerne og farverne er meningen - Jeg kan godt lide dem. - Det samme med flashintroen

Jeg ved godt loadtiden er lang, - men lyd fylder jo, og det er en sangkorsside... De 20 besøgende siden får om måneden, vil sikkert gerne vente på det... Jo, det tror jeg godt de vil...

At en side er optimeret til noget, betyder ikke at det ikke går an til andet, men blot en guide/anbefaling til brugeren :)

Avatar billede padde Nybegynder
28. april 2001 - 09:44 #13
- hvad mangler der ellers for at det bliver en ok side?
Avatar billede stoffer Nybegynder
28. april 2001 - 19:45 #14
Man tror altså at man kan klikke på de 4 billeder nederst - eller er det bare mig???