Avatar billede balstrup Nybegynder
25. januar 2006 - 14:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Muligheder med Javaprogram på mobiltelefon

Hejsa

Jeg har lige et par spørgmål vedr. Java på mobiltelefoner.

1. Er det muligt at starte et javaprogram og have det kørende i baggrunden som en service? Forstået på den måde at jeg starter programmet og herefter kører det i baggrunden selvom jeg bruger telefonen til andre ting eller lader den være stand-by.

2. Kan man fra et javaprogram modtage en event når telefonen modtager en sms?

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Jeg giver 100 point pr. spørgsmål.
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. januar 2006 - 14:42 #1
1. Det er muligt med telefoner der undersøttter midp 2.0 at bruge noget der hedder push. Det hvis jeg husker rigtigt forskelligt hvad de understøtter. De kører ikke rigtigt i baggrunden, men bliver aktiveret ved events. F.eks en indgående socket, sms, tidspunkt.

2. Ja se 1 :)

Men det er forskelligt fra telefon til telefon hvad de undstøtter. Flere kører stadig midp 1.0, og selv om de siger de understøtter et eller andet så har de nogen gange unladt ting fra specifikatione som har været optional, eller de har implementeret det på forskellige måder. Og så understøtter de forskellige api's.

Der står noget her om push
http://www.ibm.com/developerworks/edu/wi-dw-wi-midpreg-i.html
http://billday.com/2004/02/18/j2me-tip-midp-push-using-sms/
Avatar billede balstrup Nybegynder
27. januar 2006 - 14:24 #2
Tak for dit input.
Det gav mig lige de svar jeg havde brug for.
Hvis du vil have point må du lige smide et svar ;o)
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. januar 2006 - 14:26 #3
ok det var så lidt.