Avatar billede redfox Nybegynder
09. november 1999 - 23:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mus?

Hvordan laver jeg muse-markøren om?
Avatar billede allandk Nybegynder
10. november 1999 - 00:25 #1
Det kan du ikke, desværre.

ab :)
Avatar billede ichbin Nybegynder
10. november 1999 - 00:50 #2
Det Kan du ikke, nej men du kan lave et eller andet billede som kan køre rundt UNDER muse-narkøren! Så skal du bruge flash 4!

Du gør som følger: Du tegner din muse-markør i et SYMBOL som skal være MOVIECLIP!

I scene1 indsætter du muse-markøren, højreklikker på den og vækger properties.
I properties vælger du definition! og skriver et eller andet i instance_name.

Så klikker du ok.

Så dobbeltklikker du på den keyframe som ligger i det nuværende layer (layer1 f.eks), vælger actions, klikker på +-tegnet, og vælger drag movie clip.
Så klikker du på abc og vælger => target editor.
Så dobbeltklikker du på din musemarkørs instance_name og så på ok!

That's it!
Avatar billede redfox Nybegynder
10. november 1999 - 07:47 #3
nå...

ichbin> Hvorfor er den så langt fra musen?

Avatar billede allandk Nybegynder
10. november 1999 - 08:51 #4
Den teknik fik redfox i sidste uge under spørgsmålet http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=6512

Hvis dit Movie Clip skal være lige under musemarkøren skal du sætte hak i Lock mouse to center-afkrydsningsfeltet.

ab :)
Avatar billede redfox Nybegynder
10. november 1999 - 16:39 #5
Hey, er der ikke noget med css eller DHTML?
Avatar billede allandk Nybegynder
10. november 1999 - 16:54 #6
Jo, men det her handler om Flash!

ab :)
Avatar billede redfox Nybegynder
10. november 1999 - 17:30 #7
så er der jo keine point...
Avatar billede allandk Nybegynder
10. november 1999 - 22:59 #8
???

Hvad taler du om?

Du har oprettet dette spørgsmål under kategorien Flash og IKKE DHTML eller CSS.

Du har både fået svar fra undertegnede i sidste uge + en uddybning i denne, og ved siden af det hele, et kortfattet svar fra ichbin.

Slip så de point og lad os komme videre. Det er jo ikke din børneopsparing, der ryger, he he he...

ab :)
Avatar billede skjoldby Nybegynder
11. november 1999 - 13:32 #9
Jeg mener nu redfox har delvist ret. Du kan jo lave curseren om med css. Det kan du lave i selve html-dokumentet hvor du importere din flash film. Der er jo et svar - også selvom svaret ikke ligger i flash.
Avatar billede allandk Nybegynder
11. november 1999 - 14:59 #10
Det passer kun delvist.

I HTML-delen vil man godt kunne lave musemarkøren om, men det gælder ikke henover Flash-filmen.

For når du kører musen ind over din Flash-film vil musemarkøren stadigvæk være en hånd eller en pil afhængig af om du rammer et link eller ej.

ab :)
Avatar billede redfox Nybegynder
11. november 1999 - 15:30 #11
nå ok... zero point>