Avatar billede noeyewar Nybegynder
25. januar 2006 - 10:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

en router med "forældre-kontrol", findes det?

hej
har brug for en ny router til en ungdomsklub/cafe som jeg er it-admin i. vores leder ønsker noget blokering af uønsket materiale (her tænker han især porno osv)
og findes der virkeligt ikke en router med sådanne funktioner indbygget?
der findes masser hvor man kan clocke enkle domæner men det er ik helt nok. har brug for at kunne blokere ikke ønsket indhold og har ikke mulighed for proxyserver, desværre

håber nogen kan hjælpe
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. januar 2006 - 11:01 #1
Det findes ikke indbygget i router, du skal op i en form for proxy funktionalitet. Et af problemerne er at denne verden jo er meget dynamisk, hvorfor det skal være relativt brugervenligt og sikkert at kunne opdaterer med nye skidt filtre. Routere er typisk ikke ret brugervenlige.

http://enologic.com/ har nogle gode løsninger på denne front, prøv at kikke på dem
Avatar billede kim Nybegynder
25. januar 2006 - 11:05 #2
Jeg har en Netgear WGR614 v5 der kan man blocke domain navne og keywords.
Avatar billede noeyewar Nybegynder
25. januar 2006 - 11:53 #3
hej, tak for svarene

#kim okay, det kan måske det kunne være, om ikke andet så ihvertfald en midlertidig løsning. har du testet funktionen med keyword blocking?
Avatar billede noeyewar Nybegynder
25. januar 2006 - 11:57 #4
#bufferzone - det ser enddog MEGET interessant ud:) takker mange gange for det link, ser MEGET godt ud
Avatar billede noeyewar Nybegynder
25. januar 2006 - 12:13 #5
#bufferzone, skide god ide det der, desværre har vi ingen server, så det bliver et administrativt stort arbejde at holde styr på tror jeg
Avatar billede xenool Nybegynder
25. januar 2006 - 13:38 #6
Ja der findes mange routere med den funktion...f.eks Belkin wifi 54g  router...Den er nem og bruge og nem at sætte op...

mvh
Brian Christensen
Avatar billede xenool Nybegynder
25. januar 2006 - 13:39 #7
du kan simpelthen vælge hvad for nogle katagorier den skal blokere...f.eks porno vold gambling eller hvad der nu skulle blokeres for...
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2006 - 13:40 #8
elelrs prøv at kigge på Zyxel WT334 den har forældrekontrol
Avatar billede noeyewar Nybegynder
25. januar 2006 - 15:39 #9
#xenool lyder ellers godt, de belkin produkter jeg har haft fat i har ellers bare været noget skidt:(

#kemp, niiiice:) se det ser meget meget spændende ud, så skal der bate tilknyttes sådan et abodument men det er vel også okay:)
Avatar billede noeyewar Nybegynder
25. januar 2006 - 15:43 #10
grrr altså, kan ik hitte ud af det pointværk, damm altså hvem er også den "nød" der har fundet på det?:P

når jeg nu ved et uheld har trykket accepter, kan man så ik dele points ud mere?
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2006 - 18:23 #11
Nope det kan man ikke... det kan man kun hvis du enten får bufferzone til at aflevere retur, eller opretter et sprøgemål, med henvisning til dette om at vi skal ligge et svar der. (husk ref begge steder)

Ja jeg købte den router a fsamme årsag (har dog ikke brug for forældre kontrol endnu.. (ungerne er ikke så gamle))
Avatar billede xenool Nybegynder
25. januar 2006 - 21:46 #12
jeg vil sige at lige den belkin er god nok...har ikke haft problemer med den i nu....
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2006 - 21:48 #13
jeg har haft både en belkin også nu den fra zyxel.. har ikke haft noget at klage på nogle af dem.
Avatar billede noeyewar Nybegynder
26. januar 2006 - 10:04 #14
okay takker, det blev zyxel'en som nu er bestilt, ser ganske spændende ud:)
Avatar billede noeyewar Nybegynder
26. januar 2006 - 10:05 #15
jeg gider ik rode med det pointpjat nu, men skal nok lige smide nogle point ud næste gang jeg ser jer svare i en tråd