Avatar billede newsletters Nybegynder
24. januar 2006 - 23:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg timecode (Dato + tidspunkt) ud af filmen?

Hej,

Jeg bruger Adobe Primier Pro til at indlæse mine film fra min camcorder (Sony dcr TRV110E). Jeg har ikke fået kameraet til at indsætte dato og tid på min optagelser. (Jeg læste i manualerne til kameraet, at de alligevel blev optaget som timecode i filmen.)

Nu har jeg læst filmen ind ... men jeg kan ikke rigtig hitte ud af, hvordan jeg kan få dato og tid ud af filmen. Jeg vil gerne få datoen skrevet på skærmen af og til.

Hvordan kan man gøre det?

På forhånd tak,
Sam
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
27. januar 2006 - 17:46 #1
Når der står der bliver lagt en Timecode på båndet, så har det intet med dato og tidspunkt af gøre... Det er en kode f.eks TC: 01:45:15:24. Det betyder du er 1 time, 45 min, 15 sek og 24 frames inde på båndet. Det er en kode der bliver lagt på bådet når du optager, og er 100% præsis. bliver brugt til prof redigering på Tv-stationer, hvor man registere materialet på båndet ud fra tidskoden.

MVH Schmidt
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
27. januar 2006 - 17:47 #2
Ps. dermed sagt, at du ikke kan finde datoen på båndet...
Men du kan da ligge en tekst på i redigeringen, med datoen, hvis du kan huske den..
Avatar billede newsletters Nybegynder
28. januar 2006 - 10:22 #3
Hej Why_schmidt,

Tak for din hilsen og besvarelse. Jeg har i mellemtiden fundet et stykke plug-in software til Primier. Det fungere som et filter, som man sætte på filmen. Det henter datoen og tidspunktet. Det fungerer faktisk fint og giver dig mulighed for at vælge font osv. Hvis det har interesse, kan du finde det her: http://www.dve.teletex.ru/en/dvrecdate.shtml

Beklager ulejligheden og tak for dit input.
Avatar billede mjallo Nybegynder
03. februar 2006 - 16:00 #4
why_schmidt har ikke helt ret som du så selv har fundet ud af.

DV-avi'en indeholder netop dato og tid.
Den kan man få frem ved et plugin som det du har fundet.
Der findes også en del andre plugin.

Du kan på www.davk.dk se meget mere om dette da det har været diskuteret i forumet utallige gange.

Der er desuden også videoguide til hvordan det plugin du har fundet virker.

prøv der ;-)
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
03. februar 2006 - 22:24 #5
Ja, man bliver jo klogere hver dag.. Det jo fedt..
Avatar billede newsletters Nybegynder
05. marts 2006 - 14:08 #6
Jeg lukker spørgsmålet.