Avatar billede instagibbon Nybegynder
24. januar 2006 - 22:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

min pc fryser på vilkårlige tidspunkter

På fuldstændige vilkårlige tidspunkter fryser min pc, uden forvarsel. Det er typisk når jeg afspiller MP3 filer, men det er også sket når jeg har spillet spil, skrevet på word, arbejdet med Adobe photoshop 7.0, eller når jeg renser HD under "egenskaber" Det er begyndt at pisse mig af, og jeg har virkelig ingen andelse, hvorfor det sker.
mit system er som følger

ATI radeon 9600XT 128 Mb grafik
soundblaster audigy 2 lyd
AMD sempron 2800+ cpu
ASUS A7V600 MB
1,5 GB kingston pc 2700 RAM
80 GB Maxtor IDE HD
1 200 GB Maxtor diamondmax sATA HD
1 250 GB Maxtor diamondmax sATA HD
Windows XP pro m. sp 2
Avatar billede pinball Nybegynder
24. januar 2006 - 22:40 #1
smid en HiJackThis log.

så kan eksperterne kigge på det..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
24. januar 2006 - 22:42 #2
det gjorde min også, faktisk her i week-enden, brugte lang tid på det.. men endte med at lave en repair, det hjalp..O)
Avatar billede hcma Novice
25. januar 2006 - 00:08 #3
måske køle-/varmeproblem.
har du checket temperaturen og evt. åbnet kabinettet for at se om der ligger støv.
Avatar billede instagibbon Nybegynder
25. januar 2006 - 11:33 #4
jeps.. har lige købt nyt kabinet. Den gør det stadig..

Her er Hijackthis loggen:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:33:15, on 25-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdmcon.exe
C:\Programmer\Softwin\BitDefender9\bdoesrv.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdnagent.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdswitch.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
C:\WINDOWS\system32\MMTray.exe
C:\WINDOWS\system32\MMTray2k.exe
C:\WINDOWS\system32\MMTrayLSI.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\GO\CTCMSGo.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Update Service\livesrv.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.BIN
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\KHAL\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\Softwin\BitDefender9\vsserv.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\MAILFR~1\mantispm.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\Programmer\Filzip\Filzip.exe
C:\DOCUME~1\H16C38\LOKALE~1\Temp\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.x-setup.net/go?goID=1113&LANG=EN&VERSION=6.6.300.Final1&
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Trixie.Bho - {B0744341-96E0-4341-9ED2-8BC36CE0CCD0} - mscoree.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDet] C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] "C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE" /run
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTRegRun] C:\WINDOWS\CTRegRun.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BDMCon] c:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdmcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDOESRV] "C:\Programmer\Softwin\BitDefender9\bdoesrv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BDNewsAgent] "C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdnagent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDSwitchAgent] "C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdswitch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LiveMonitor] C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] MMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray2K] MMTray2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTrayLSI] MMTrayLSI.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Creative MediaSource Go] C:\Programmer\Creative\MediaSource\GO\CTCMSGo.exe /SCB
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe /R
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [FUIClearHis] C:\Programmer\FreshDevices\FreshUI\freshui.exe  0 1 2 3 4 5 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.0.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org 2.0\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O4 - Global Startup: raid_tool.exe.lnk = C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O9 - Extra button: (no name) - {20CCCFEC-D26F-4ffe-996B-388B39C8CCCA} - C:\WINDOWS\system32\mscoree.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Tri&xie Options... - {20CCCFEC-D26F-4ffe-996B-388B39C8CCCA} - C:\WINDOWS\system32\mscoree.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1138045049046
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: BitDefender Scan Server (bdss) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe" /service (file missing)
O23 - Service: CA ISafe (CAISafe) - Computer Associates International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\isafe.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: BitDefender Desktop Update Service (LIVESRV) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Update Service\livesrv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
O23 - Service: BitDefender Virus Shield (VSSERV) - Unknown owner - C:\Programmer\Softwin\BitDefender9\vsserv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: BitDefender Communicator (XCOMM) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe" /service (file missing)
Avatar billede pinball Nybegynder
31. januar 2006 - 16:55 #5
synd der ik er nogle som gider hjælpe dig :(
Avatar billede hcma Novice
03. februar 2006 - 17:55 #6
luk her og sæt spørgsmålet ind i Virus-kategorien
Avatar billede instagibbon Nybegynder
04. februar 2006 - 00:35 #7
hmm... den del har jeg ikke helt regnet ud endnu :P Hvordan lukker man et spørgsmål :/
Avatar billede hcma Novice
04. februar 2006 - 01:16 #8
i dette tilfælde lægger du selv et svar og trykker på send. Derefter hopper du ned til venstre, markerer dit navn og trykker så på accepter.
Avatar billede instagibbon Nybegynder
04. februar 2006 - 01:29 #9
ok.. svar lægges (bla bla)
Avatar billede instagibbon Nybegynder
04. februar 2006 - 01:30 #10
doh! lagde en kommentar ;P