Avatar billede likeaprayer Nybegynder
24. januar 2006 - 18:57 Der er 34 kommentarer

Grafik kort nx 6600 gt MSI

Hej jeg har lige været ude og købe et
nyt grafik kort.

nx 6600 gt MSI

har et problem når jeg så sidder og spiller ( world of warcraft )  så rebooter den ligepluselig??

har ingen ide om hvad det kan være..

før havde jeg et geforce 4 ti kort. uden problemmer.

jeg fjernet alle drivere da jeg installeret det nye kort.. har også set på kortets temperatur når jeg spiller og det ligger på omkring 47 grader ..

vil virkelig ønske nogen har en ide til hvad jeg kan gøre

resten af min computer består af
AMD 3000+ 64 bit cpu.
A8V deluxe asus bundkort.
1gb ram.

har prøvet med både drivere som fulgte med på cd og den nyeste driver pack inde på www.nvidia.com.
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 19:08 #1
Har du installeret driver til dit bundkort?

Har du testet dine RAM?
Dette program kan gøre det http://www.memtest86.com/

Er spillet originalt?

Har du installeret DirectX?

Afinstallere du den gamle grafikkorts drivers under fejlsikret som du bør inden du smider en ny på?
Avatar billede pinball Nybegynder
24. januar 2006 - 19:09 #2
skete det også med dit gamle grafikkort?

eller er problemet opstået efter du satte det nye i?
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
24. januar 2006 - 19:10 #3
skete ikke med mit gamle grafik kort jeg ja har directx 9 og det er originalt..
har ikke isntalleret driver til bundkort efter jeg har sat nyt grafik kort i skal jeg deT?
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 19:11 #4
Gør lige sådan

start > kontrolpanel > administration > logbog > system

Paste fejlkoden herind når den går ned
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 19:12 #5
"har ikke isntalleret driver til bundkort efter jeg har sat nyt grafik kort i skal jeg deT?"

Hvis du allerede en gang har installeret den driver er det ikke nødvendigt igen. Men test da for en sikekrhedsskyld.
-----

Hvad med

1. Afinstallere du den gamle grafikkorts drivers under fejlsikret som du bør inden du smider en ny på?

2. Har du testet dine RAM?
Dette program kan gøre det http://www.memtest86.com/
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
24. januar 2006 - 19:19 #6
argh mit diskette drev virker ikke :( hehe ved godt det er en gammel spand det her der er ikke en anden måde at lave en mem test på vel?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2006 - 19:21 #7
Sikkert din strømforsyning der er for lille!
Hvor stor er den?
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
24. januar 2006 - 19:22 #8
ang. fejlkode så kan jeg se en masse oplysninger ikke rigtigt noget der ligner noget ang. mit grafik kort eller sådan noget
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
24. januar 2006 - 19:22 #9
400w så det burde den ikke
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 19:23 #10
Får du ingen råde anmærkninger?

Kommentar: likeaprayer

memtest kan bootes på en CD
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
24. januar 2006 - 19:24 #11
men ang. mine ram burde de ikke være fine .. har sat det gamle kort i og det virker fint?
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
24. januar 2006 - 19:26 #12
Tjenesten Driver til parallel port kunne ikke starte pga. følgende fejl:
Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet.

men tidspunktet passer ikke helt til der hvor den rebootede ca. en time for sent
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 19:29 #13
Kommentar: likeaprayer

Giver ikke frysning af maskinen nej.

Kommentar: likeaprayer

hvis maskinen virker med det gamle kort så er RAM nok ok.

Kunne somend godt være din strømforsyning der har svært ved at levere den mere strøm dit nye kort vil have
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
24. januar 2006 - 19:31 #14
de siger at 350w er anbefaldet til det kort så det burde da være ok? eller .. har ikke meget forstand på dette :P
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 19:32 #15
400W er også nok hvis strømforsyninger kan levere en stabil 12v
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
24. januar 2006 - 19:35 #16
kna man checke det på nogen måde?
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 19:36 #17
Ja med en anden PSU :D

Afinstallere du den gamle driver under fejlsikret?
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
24. januar 2006 - 20:14 #18
vil jeg prøve nu.. for at være sikker så går jeg bare ind i enhedshåntering og fjerner driver ikke?
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 20:25 #19
Citat

Når der installeres en ny driver til grafikkortet, er der et par ting, der skal være på plads først.

Først skal der være skiftet til en af Windows standarddrivere, og derefter skal alle filerne fra den gamle driver være fjernet.

Standarddrivere følger med til Windows og vil ofte være installeret, når man starter Windows op første gang. Standarddriveren til grafikkortet kan kendes ved, at skærmen har en meget lav opløsning (alting ses meget stort og der er ikke meget plads på skærmen).

Sådan skiftes der til standarddriveren:

Skift til standarddriver

Hav en Windows-cd parat.
Gå ind i Enhedshåndtering (Højre-klik på Denne computer og vælg egenskaber).
Tryk på plusset ud for Skærmkort og marker kortet.
Tryk på Egenskaber og skift til Driver.
Tryk på Opdater driver.
Tryk Næste.
Vælg Vise en liste med alle drivere... og tryk på Næste.
Vælg Vis al hardware.
I venstre rude vælges Standardskærmtyper og i højre rude Standardskærmkort (VGA).
Tryk på Næste.
Ignorer eventuel advarsel om at driveren ikke skulle passe til hardwaren.
Følg instrukserne resten af vejen og lad Windows genstarte computeren.

Ved installation af driver til de fleste typer grafikkort er det nødvendigt at fjerne alle filer fra den gamle driver først. Det kan gøres ved at afinstallere driveren gennem kontrolpanelet:

Fjern med kontrolpanel

Tryk på Start (nederst venstre hjørne).
Vælg Indstillinger.
Vælg Kontrolpanel.
Dobbeltklik Tilføj/fjern programmer.
Find driveren til grafikkortet på listen. Den kan fx hedder noget med NVIDIA display driver. Navnet afhænger af, hvem der har lavet kortet.
Tryk Tilføj/Fjern.
Lad Windows fjerne driveren og evt. genstarte computeren.

--------------------------------------------------------------------------------

Tip til afinstallation:

Hvis computeren genstarter, kan det ske, at Windows vil forsøge at installere den gamle driver igen. Hvis det sker, skal man sørge for, at der installeres en standarddriver.
Får man ikke noget valg skal man fjerne en såkaldt inf-fil fra computeren (filen indeholder oplysninger om driveren).
Filen ligger i "c:\windows\inf\other" folderen.
Slet den, der har navn efter grafikkortet fx "NVIDIANVAGP.INF".

Når der er installeret en standardriver, og alle spor af den gamle driver er fjernet, kan man installere den nye driver.

Hvis driveren kom som en pakket fil (*.zip) skal den først pakkes ud til en midlertidig folder med programmet Winzip. Har man ikke Winzip kan det hentes på www.winzip.com. Pak fx filerne ud til c:\temp.

Når filerne er pakket ud skal man benytte samme metode som ved installation af en standarddriver til at installere den nye driver:

Installer den nye driver

Gå ind i Enhedshåndtering som beskrevet ovenfor.
Tryk på plusset ud for Skærmkort og marker kortet.
Tryk på Egenskaber og skift til Driver.
Tryk på Opdater driver.
Tryk Næste.
Vælg Vise en liste med alle drivere... og tryk på Næste.
Tryk på Har diskette/cd…
Tryk på gennemse og find den folder, hvor driveren ligger.
Følg instrukserne resten af vejen og lad Windows genstarte computeren.

Der skulle nu være installeret den nyeste driver til grafikkortet.
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
24. januar 2006 - 20:34 #20
nu så jeg en ting da jeg geninstalleret mit 4in1 VIA..
at min AGP driver den installere er kun 3.0 supported .. men mit bundkort kan tage AGP 8

http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=15&l3=68&model=238&modelmenu=1
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 20:35 #21
Der er ikke noget der hedder AGP x3
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
24. januar 2006 - 20:36 #22
hmm så må det bare være den version den installere ,,
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
24. januar 2006 - 21:09 #23
nu har jeg prøvet det du sagde om det gjorde desværre ingen forskel :(
har fundet dette her

http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?tid=282894&fid=13

det lader til en bruger har samme problem som mig
og skriver nederst...

#11 jeg har præcis det samme problem. Jeg har en Athlon64 3000+ (S754), 512MB DDR400, 120GB SATA HD, DVD±RW Drive (Dual-Layer), nVidia 6600GT POV købt hos SHG. Jeg sendte min ind til SHG igen og de kom med det dumme svar at AGP driveren ( ULI ALI ) ikke fungere med grafikkortet så den skulle jeg bare lade være med at installere så vil det fungere fint. Gør det skam også, kan spille nu uden den fryser og kan opdagtere. men gider ikke finde mig i SHGs fejl. så har séndt en mail til dem og klaget over de har sat noget forkert sammen. De har samlet computeren og sælger to ting der ikke fungere sammen. Jeg håber og mener næsten jeg har ret til og få dem til at sætte et nyt bundkort i der passer til mit grafikkort eller omvendt.

men der har du lidt hjælp. =) men hvis det er en samlet com så klag for det er for dårligt ULI ALI driveren ikke passer til dit grafikort og det er butikkens fejl hvis de har samlet den ;-)
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 08:09 #24
Lyder underligt ja. Især når det virker emd et andet grafikkort.
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
25. januar 2006 - 15:15 #25
men hvad er det med de der uli ali drivere kan man gøre noget ved dem?
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 15:20 #26
uli ali??
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 10:32 #27
Har opretter mere brug for support eller kan tråden lukkes?
Avatar billede huset Praktikant
12. februar 2006 - 11:32 #28
fik du svar nok?
Avatar billede huset Praktikant
05. marts 2006 - 07:44 #29
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede pinball Nybegynder
09. marts 2006 - 20:22 #30
lukketid
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
18. marts 2006 - 09:38 #31
Har ikke kunne være på nettet den sidste måneds tid pga flytning af bolig .. beklager det .. jeg har stadig ikke fået løst problemmet har prøvet her idag at formatere og reinstallere windows men samme problem.. har set ppå temperature på min cpu og video kort de ligger begge mellem 42-50 grader
Avatar billede pinball Nybegynder
24. marts 2006 - 01:39 #32
hvis du ikke har fået løst problemet så luk denne tråd og opret en ny
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2006 - 09:59 #33
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?
Avatar billede pinball Nybegynder
11. februar 2007 - 16:21 #34
?????????