Avatar billede rasmusc Nybegynder
24. januar 2006 - 18:48 Der er 6 kommentarer

Hvor meget får man for hvor få penge?

Hejsa,

Hvad koster det egentlig at få et firma til at tilpasse f.eks. typo3 eller plone?

Der er tale om en mellemstor organisation og der skal laves udtræk fra andre servere og der skal formentlig også skrives til andre servere. Der skal trækkes og skrives til Concorde.

Design skal der ikke rigtig spekuleres på. Ingen dyre grafikere ...

Hvad får man for 20K? For 30K? For 50K?

rasmus
Avatar billede g1um Nybegynder
24. januar 2006 - 19:15 #1
Hey Rasmus

Det hele kommer stort set an på hvem du henvender sig til. Opgaven kan egentlig godt udføres af en studerende eller lign. Hvis det er en uden så meget erfaring, kan opgaven godt udføres for ca. 10-15K. Lille freelance firma med dygtige medarbejder vil nok tage noget i silen med 25-30. Prof firma vil nok tage omkring 35-45k.

Vælger du en freelance studerende eller lign., kan du være heldig og opgaven vil blive udført godt eller endda meget godt, men det kan tage tid at sætte sig ind i f.eks. Concorde, og hvis der skal skrives ekstra udvidelser også i lidt avanceret php.

Der er større chancer for dygtige freelancere (måske et lille firma med pæn portfolio) vil udføre jobbet godt og professionelt.

Jeg vil tro, at hvis du har en mellemstor virksomhed, og projektet skal holdes igang og udvides af og til, så vil det bedste være ansattelse af en freelancer (out of house) med erfaring inden for CMS områder (Concorde kan vel læres undervejs).

MVH Yevgen
glum.ua(A)gmail.com
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. januar 2006 - 19:54 #2
Når vi alligevel snakker disse priser, samt kontakt med concorde, ville jeg aldrig som firma vælge en freelancer eller studerende.

Din sikkerhed for at han er til rådighed Tirsdag morgen hvor systemet pludselig fejler er minimal...

Hvis i vælger et etableret firma behøver ikke være et kæmpe firma. Så har i langt større chance for at få en god service aftale i hus, hvilket jeg mener er vigtigt i sådan en situation.

Derudover vil jeg anbefale dig at spørge på Amino.dk også, der sidder mange iværksættere som selv har været ude for at skulle have udviklet diverse applikationer med mere.
Avatar billede mariaf Juniormester
24. januar 2006 - 20:13 #3
Hvis udgangspunktet er Concorde, så er udlæsning en bagatel både i tid pg penge. Indlæsning afhænger helt af hvad der skal indlæses. Er det ordre (en eller anden website, hvor folk bestiller), så er det stadig ret nemt, men skal du have indlæst noget bogføring, så afhænger det helt af hvad du skal have lavet.

Glem alt om at bruge en freelancer. De kender ikke Concorde, og den tid de bruger på at lære kartotekstopbygning og de mest banale ting omkring bogføring, er mange gange sparet på at bruge en prof. Så det handler ikke om timepris, men om den samlede pris. Du har i øvrigt en forhandler på din Concorde. Ring til ham og få et tilbud. Det koster som regel ikke noget. Ved du ikke hvem din forhandler er, så find en via www.c5.dk i menuen "Find forhandler".
Avatar billede rasmusc Nybegynder
24. januar 2006 - 20:49 #4
Hej allesammen,

tak for inputs. Opgaven er i for sig relativ simpel, da der ikke skal holdes styr på informationsstrukturen i noget koloenorme baser og da funktionerne i udganspunktet kan klares via mail. I dag indtases en bestilling på hjemmesiden og den sende som mail til sekretæren, der printer den ud og taster den ind i C5 og putter varerne i en kuvert og sender en regning. Det er selvfølgelig ikke skide hensigtsmæssigt ... dermed vil blot en form for automatisering der være en gevinst ... om den så med tiden også automatisk skal sende en regning må vi se på.

Nuvel - vi har ganske rigtigt en c5 leverandør der ordner den del (men der skal nok være en form for samarbejde).

ras
Avatar billede mariaf Juniormester
24. januar 2006 - 22:05 #5
Prøv med lmn:Office. Du finder det på www.lmn.dk
Avatar billede pulento Nybegynder
13. marts 2006 - 16:29 #6
Hej,
Jeg kan lave det for dig til en meget billig pris.
Jeg har i øvrigt 5000 forskellige designforslag liggende på en database som du kan finde på min hjemmeside. Jeg arbejder professionelt og mine løsninger er alle brugervenligt testet. Kom ind på min hjemmeside og kig på hvad jeg har at tilbyde dig.
De priser du finder på min hjemmeside gælder selvfølgeligt ikke for dig ;)

Kontakt mig og lade os tage en snak om det.

Mvh
www.flotdesign.dk