Avatar billede cyperjoe Nybegynder
24. januar 2006 - 17:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

jack til xlr

hey, er der nogen der kender et sted hvor man kan købe, eller skaffe et kabel, hvor der i den ene ende er et han-XLR stik, som så deler sig i et Y kabl, til to han-jackmono stik..
Avatar billede gyraf Nybegynder
25. januar 2006 - 08:48 #1
Det tror jeg faktisk ikke du kan købe færdiglavet - det lyder som en stereo-i-xlr, og det er ikke en "standard" konfiguration.

Du bliver nok nød til at lodde selv - eller få din lokale nørd til at gøre det.

Jakob E.
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
27. januar 2006 - 17:52 #2
Det skal du selv lave. XLR er jo "hvis det er lavet rigtigt" en balanceret signal, det er ikke uden problemer at skille til jack. eller omvendt...
Men er det Stor jack eller lille jack til XLR? hva skal det bruges til? er det mono eller stereo??

Hvis du selv kan lodde, så kan jeg sende dig en brugsforviring..

MVH Rasmus Schmidt
RSH@DR.DK
Avatar billede cyperjoe Nybegynder
27. januar 2006 - 23:02 #3
jeg har selv lavet det, men problemet er at det skratter noget så voldsomt.. (måske en dårlig lodning, men hva så smart at lime det sammen bagefter, så den ikk kan åbnes igen) men hvorfor laver man så dobbelt mono udgang, hvis man ikk kan bruge det..
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
27. januar 2006 - 23:59 #4
Ja det er da et godt spørgsmål... men det kommer an på hvad det sidder på..
Hva skal det bruges til??
Avatar billede cyperjoe Nybegynder
29. januar 2006 - 18:16 #5
det er fordi jeg har en effektpedal til min guitar (en Boss GT5) og der er nogle af effekterne som er i stereo, men der er jo to mono-jack udgange på den, en til left og en til right, men jeg vil jo ikke have to lange ledninger ned til anlæget bare for det, så derfor bruge en adapter...
Avatar billede cyperjoe Nybegynder
01. februar 2006 - 21:18 #6
?
Avatar billede cyperjoe Nybegynder
02. februar 2006 - 20:06 #7
lukker