Avatar billede demuth Nybegynder
09. november 1999 - 22:25 Der er 9 kommentarer

IPX

Findes der et program, så man kan spille spil over internettet som ikke understøtter TCP/Ip ??
Avatar billede ruprect Nybegynder
09. november 1999 - 22:54 #1
Ja det hedder KALI og kan downloades fra http://www.kali.net.

Det skal dog registreres for at man kan bruge det ordentligt (Koster ca. 140 kr online)

- Michael
Avatar billede demuth Nybegynder
09. november 1999 - 22:55 #2
helst ikke koste penge

Det er FIFA2000 jeg gerne ville spille!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. november 1999 - 22:59 #3
for fanden, dem der har lavet det skal vel også leve af det
Avatar billede gnarf Nybegynder
10. november 1999 - 08:43 #4
Lidt frækt bare at afvise ruprect's svar fordi du ikke vil give penge for et fremragende program som Kali. Det understøtter stort set alle ipx spil, og er et meget billigt program.

Desuden havde du ikke skrevet i dit spørgsmål det skulle være gratis. Du fik faktisk præcis det svar du bad om....
Avatar billede svindler Nybegynder
10. november 1999 - 08:59 #5
Hvis du tilfældigvis har to Cisco routere stående på hver af de to steder, kan du lave bridging mellem de to routere henover en ip-forbindelse. Hvis ikke du har routerne i forvejen, kan de anskaffes for rundt regnet kr 30-40.000 incl den rette software. ;-)

Microsoft har smidt noget tunnelling support ind i Dial-Up networking. Kig efter PPTP. Du skal formodentlig have en RAS (Windows NT Server, måske bare NT Workstation) i den anden ende.
Uden at have prøvet produktet, vil jeg mene, at det skulle kunne løse din opgave. Hvis du har de dele i forvejen er det gratis ;-)
Avatar billede lowrider Nybegynder
10. november 1999 - 09:39 #6
Kali er den eneste løsning jeg kender til og det skulle også være den eneste!

Kali emulere IPX og oversætter det til TCP/IP sprog

140 kr er ikke så galt igen, men hvis du ikke vil betale 140kr må du leve uden internet spil!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. november 1999 - 13:56 #7
ja tænk på hvad det koster at være på nettet i sig selv..
Avatar billede Kaj Nybegynder
11. november 1999 - 00:32 #8
Hvorfor vil du ikke bruge TCP/IP?
Avatar billede gnarf Nybegynder
11. november 1999 - 10:22 #9
Det jo ikke et spørgsmål om han ikke vil bruge tcp/ip, det er et spørgsmål om visse spil ikke understøtter tcp/ip, fordi de kun er udviklet til Lan brug, via ipx protokollen.
Kali kan så "snyde" spillene til at køre over tcp/ip, ved at lave noget ipx -> tcp/ip mapning....