Avatar billede dsjk Novice
24. januar 2006 - 14:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afkryds alle i en fortløbende formular

Hej

Jeg har en formular hvor jeg viser en del poster i en fortløbende formular.

På hver post har jeg et afkrydsningsfelt.

I formularhovedet har jeg også et afkrydsningsfelt, og nu vil jeg så gerne have at hvis jeg sætter kryds i feltet i hovedformularen, så sættes der kryds i alle afkrydsningsfelter i formularen.
og omvendt.

Nogen der har en løsning på dette?

/dsjk
Avatar billede -anders- Juniormester
24. januar 2006 - 15:12 #1
Prøv med denne kode, ikke testet:

If Me!NavnPåafkrydsningsfeltøverstIFormen = -1 Then
DoCmd.RunSQL "UPDATE NavnPåDinTabel SET NavnPåDitAfkrydsningsfeltITabellen = -1"
End IF

'Her vender vi så om'
If Me!NavnPåafkrydsningsfeltøverstIFormen = 0 Then
DoCmd.RunSQL "UPDATE NavnPåDinTabel SET NavnPåDitAfkrydsningsfeltITabellen = 0"
End If

'Her opdateres din formular'
Me.Requery

Prøv at lægge koden under hændelse ved klik på din checkbox øverst i formen
Avatar billede dsjk Novice
24. januar 2006 - 15:14 #2
ok, tænkte nok det var sådan jeg skulle gøre det, jeg prøver lige.
Avatar billede -anders- Juniormester
24. januar 2006 - 15:14 #3
Du kan også vælge at styre det via to knapper i stedet, hvis du vil undgå de indbugget advarlser kan du skrive DoCmd.SetWarnings False i starten af koden og DoCmd.SetWarnings true i slutningen
Avatar billede dsjk Novice
24. januar 2006 - 15:17 #4
det er jeg helt med på...
Avatar billede -anders- Juniormester
24. januar 2006 - 15:25 #5
Du kan også styre med en enkelt alternativ knap, en sådan har to tilstande -1 (true)0 (False)feks. med en select case struktur:

Select Case Me!NavnPåAlternativknap

Case 0
DoCmd.RunSQL "UPDATE NavnPåDinTabel SET NavnPåDitAfkrydsningsfeltITabellen = 0"

Case -1
DoCmd.RunSQL "UPDATE NavnPåDinTabel SET NavnPåDitAfkrydsningsfeltITabellen = -1"
Case Else
End Select
Avatar billede dsjk Novice
26. januar 2006 - 15:23 #6
Super det virker...

Takker
Avatar billede -anders- Juniormester
26. januar 2006 - 15:51 #7
Selv tak, og tak for point :o)
Avatar billede cramon Nybegynder
22. november 2007 - 20:15 #8
Dette har jeg også brug for,men det virker jo ikke som beskrevet, da alle data i hele tabellen opdateres, ikke kun de udvalgte i formularen!, er der nogen der kan sige hvordan det kun er de udvalgte checkmark-felter der vises i formularen der afkrydses og ikke alt andet?