Avatar billede cosmo21 Novice
23. januar 2006 - 22:18 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

pc strøm

Jeg har lige et kort spørgsmål

Oppe bag på ens kabinet hvor strømstikket sidder i lige ved siden af kan man slukke computeren helt så den ikke står stand by..

Hvis den slås fra hver nat for at spare strøm skader det ens computer el. rettere satrømforsyning??
Avatar billede msp-lumsen Nybegynder
23. januar 2006 - 22:24 #1
nej. dette er ingen fare.
Avatar billede pinball Nybegynder
23. januar 2006 - 22:30 #2
nej
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2006 - 22:57 #3
husk evt en 230v skinne med usb så slukker du også for alt det løse udenom fx modem/højtalere/ladere osv
Avatar billede cosmo21 Novice
23. januar 2006 - 23:38 #4
ok det ville jeg huske jetdirect.. og tak til jer andre også så ved jeg jeg kan slukke den helt..lækkert
Avatar billede c-holst Novice
24. januar 2006 - 09:48 #5
kan lige komme med et par kommentarer

min pc bruger selv 10 watt på standby/slukket...året rundt = 129 kr ved 1,50 på kilowatt
med strøm til alle delene bruger den 28 watt, også når den er slukket
Jeg har en pc, en 17" crt, en alm forstærker, printer, router. sat til.
disse dele er sat til en fordeler med afbryder

sådan regner du det ud.
du tager en elmåler
aflæser wattforbruget fx 10 ganger med 24 timer deler med 1000 ganger med 360 ganger med 1.5
Avatar billede cosmo21 Novice
24. januar 2006 - 11:54 #6
ok det ville jeg prøve
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 13:11 #7
energi elmåleren kan du låne gratis på din komunes energi center ,samt hos dit elværk typisk sammen med en kuffert med spare pærer
Avatar billede cosmo21 Novice
25. januar 2006 - 00:32 #8
ok det vidste jeg ikke før nu ..takker for infoen.. det må prøves