Avatar billede smolle Nybegynder
23. januar 2006 - 18:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer går i stå tilsyneladende uden grund.

Nu har jeg i et par dage haft problemer med, at min computer går i stå, tilsyneladende uden grund.
De første par gange var det mens jeg lavede rimelig hårdt grafisk arbejde (altså spil og andet 3d), men her til eftermiddag, gik den også i stå, helt uden jeg lavede noget. Den går simpelthen helt kold og der er ikke andet at gøre end at slukke den på den hårde måde og så starte op igen.
Det er ikke ret længe siden jeg formaterede den, dengang pga. et lignende problem. Den gang kunne jeg bare slet ikke starte den, fordi den gik kold i opstarten, men nu kan jeg altså godt starte den. Den går så bare pludseligt i stå mens man bruger den.
Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre? Jeg har kigget efter, at alle stik sidder ordentligt fast, så det er ikke problemet. Er det måske harddisken den er gal med?
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 19:23 #1
Har du husket at rense cpu blæseren for støv?

Ellers ville mit bud være forlidt ram kombineret med om dit rederingsprogram æder alt rammen så din pcer bliver ked af det. Det er før set at programmet kan sluge alt ram ude at frigive det.

når den går kold er musen og kastaturet så frosset, så du kan ikke slukke og tænde for NUMLOCK eller CAPS LOCK
Avatar billede smolle Nybegynder
23. januar 2006 - 19:32 #2
Har ikke lige renset CPU blæseren... Det kunne selvfølgelig være en mulighed, da støv jo gerne samler sig sådanne steder;)

Jeg har 1 gb ram og det vil jeg da mene er nok når computeren bare står og laver ingenting. Det var FarCrys medfølgende editor jeg sad og legede med første gang den gik kold, og umiddelbart vil jeg da ikke tro den er lige så krævende som store 3d programmer?

Og ja, når den går kold er alt dødt. Kan ikke tænde og slukke for NumLock og Caps Lock.
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 19:41 #3
har du foresten opdateret dit bundkort med de nyeste drivere. måske det kan løse problemet jeg tænker heraf på harddisk controlleren.
Avatar billede smolle Nybegynder
23. januar 2006 - 19:48 #4
Nej, har jeg heller ikke... men den er kun lidt over et år gammel og jeg har ikke fået nogen nye dele i den siden da, så det virker mærkeligt, at driverne pludselig ikke skulle virke mere.
Avatar billede smolle Nybegynder
30. januar 2006 - 18:42 #5
Nu har jeg også prøvet at rense alle blæsere for støv, men den går stadig i stå. Første gang jeg startede op efter at have renset blæserne, kørte den en times tid, før den så pludselig genstartede. Den gik altså ikke i stå, men genstartede bare. Jeg lod den så køre igen og så kørte den faktisk fint et par timer, før jeg selv lukkede den ned.
Troede så den var "kureret" og da jeg startede op i dag kørte den i over 3 timer uden problemer... Men så gik det galt igen.
Håber snart der er nogen der kan hjælpe!!
Avatar billede smolle Nybegynder
13. december 2006 - 11:10 #6
Det var grafikkortet den var gal med...