Avatar billede dan_tha_mann Nybegynder
23. januar 2006 - 18:11 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP! Min computer spalter, mangler internet!

Jeg har et problem med en af mine computerer. Den vil ikke oprette forbindelse til internettet. Jeg har en router/switch hvor der sidder to computerer til, de har begge virket fint endtil nu. for et par dage siden ville den ene ikke oprette forbindelse til internettet. Min anden vil stadig godt og der er forbindelse imellem dem lokalt. Jeg har prøvet at skiftet kabel, skiftet stik i min router/switch, geninstalleret windows, deaktiveret min onboard LAN kort og sat et nyt i, jeg har kørt diverse guides og hjælp funktioner i windows uden held. og er nu løbet tør for idéer. Håber at der er nogen der kan hjælpe da jeg gerne vil kunne bruge begge maskiner på internettet.
Foresten så kører jeg med windows XP og min router/switch er en "d-Link DI-604 Ethernet Broadband Router"

På forhånd tak....!
Avatar billede istebjerg Nybegynder
23. januar 2006 - 18:29 #1
Har du været inde i opsætningen på din router? Chek firewall, eller forsøg at nulstille routeren..
Evt. prøv at tage strømmen fra router samt boksen efter routeren i 10 min. og tænd igen.
Avatar billede wipeout_dk Nybegynder
23. januar 2006 - 18:41 #2
Jeg har selv haft problemmer med min d-link router, men efter firmwaren blev opdateret synes det at løse problemmet.. Se her.. http://www.dlink.com/products/support.asp?pid=62&sec=0#firmware
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 19:13 #3
wipeout_dk
firmware er sidst vej ud af problemet, jeg tvivler på at det er det som er problemer da det har virker for nogle dage siden.

Prøv at starte med at åbne en dospromt og pinge den defaulte gateway eks ping 10.0.0.1 og herefter prøver du med "ping www.tvdanmark.dk" for at se om du får nogle svar tider tilbage. check at den pcer som ikke kan komme på nettet får en ipadresse subnetmaske default gateway og DNS fra din router. detta kan ses ved at åbne en dospromt og skrive ipconfig /all
Avatar billede dan_tha_mann Nybegynder
23. januar 2006 - 21:26 #4
Jeg får ikke nogen ip adr./subnetmaske/default gateway eller DSN fra min router... På den maskine der har problemet altså... Den anden får det hele... Og det er det jeg ikke kan forstå... Problemet er at det kun er den ene der ikke kan komme på...
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 21:59 #5
ok prøv at afinstallere dit netkort og genstart din pc  så windows finder det igen og installere det igen. hjælper nogle gange. Det kan også være netkortet som er i stykker prøv evt med et andet et for at fejlsøge
Avatar billede dan_tha_mann Nybegynder
24. januar 2006 - 08:55 #6
Har prøvet at formatere helt og installere windows på ny... Og stadig samme problem... Satte et helt nyt net kort i og installerede det... hjalp heller ik... Tror ik der er noget galt med driver og kort... Er på herrens mark...
Avatar billede istebjerg Nybegynder
24. januar 2006 - 10:00 #7
Det er måske lidt langt ude med har du prøvet at skifte port i routeren? altså sat ledningen i en anden port (så kan man da udelukke at det er porten den er gal med..). Prøv at sætte den raske linie i den der ikke virker og omvendt..

Blot et forslag, som du måske har prøvet?
/Istebjerg
Avatar billede dan_tha_mann Nybegynder
24. januar 2006 - 19:36 #8
Jeg har haft skiftet porte i routeren... Og de virker alle sammen... (har testet med den com der gerne vil på internettet) Den giver ingen dynamisk ip til min maskine... Fik fat i en fra min udbyder der kunne hjælpe (den første jeg talte med fattede ikke en skid)... Han sagde at det kunne være min strømforsyning der var noget galt med... At de havde problemer med nogle gamle strømforsyninger og jeg havde uheldigvis en af dem... Så de sender en ny imorgen og så håber jeg at det virker...
Avatar billede istebjerg Nybegynder
24. januar 2006 - 19:42 #9
Krydser fingre for dig :-)
Det er noget pizz når skidtet ikke vil som det skal...
/Istebjerg
Avatar billede istebjerg Nybegynder
25. januar 2006 - 18:17 #10
Fik du det til at virke?
Avatar billede dan_tha_mann Nybegynder
30. januar 2006 - 16:37 #11
Jeg har nu efter mange problemer og forsøg fået mit internet til at virke på begge maskiner... :-)
Problemet var simpel hen at router-delen ikke fil strøm nok... Og var derfor meget ustabil... Dansk kabel tv var ikke meget for at sende mig en ny, da min garanti var udløbet... Men jeg fik en gratis ud af dem da den jeg fik først ikke levede op til forventningerne... eller noget af den stil...

Men i skal have mange tak for alle de løsninger i er kommet med...
Hvem kunne også vide at det kunne have noget at gøre med strømmen....
Avatar billede dan_tha_mann Nybegynder
30. januar 2006 - 16:40 #12
Hvordan får jeg nu lukket den her ned... Svaret er blevet fundet... Skal jeg give point til mig selv... Eller kan man bare lukke den ned....?
Avatar billede istebjerg Nybegynder
30. januar 2006 - 18:42 #13
Du acceptere bare dit eget svar.. Godt du fik det til at virke :-)