Avatar billede sanded Nybegynder
23. januar 2006 - 17:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Zyxel Starvoice router til FTP

Hejsa. Jeg har en Zyxel Starvoice router, som jeg vil opsætte til FTP. Routeren kommer fra Cybercity og er med indbygget tlf system.

Jeg har fundet ud af at forwarde porte til feks programmer som kræver åbning af porte. ingen problemer der.

Jeg ønsker så en FTP - men hvordan gøres dette lige. Jeg har prøvet cybercity's egne forklaringer med Accesslist og NAPT osv.. funker bare nada..

Så sidder du med samme router, og ftp eller er du bare en klog mand/kvinde, så fyr gerne et par bud af :D

MvH Sanded.
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 18:33 #1
har du prøvet denne vejledning

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/aethra_starvoice_1020/port_forwarding/vejledning/

Det det drejer sig om er at du skal forware port 20 og 21 til din lokale ipadresse som sikkert er 10.0.0.2.  Hvis du skal lege med server funktioner kan det anbefales at du sætter din ip adresse til en fast adresse manuelt.
Avatar billede sanded Nybegynder
24. januar 2006 - 00:38 #2
Som sagt "Jeg har fundet ud af at forwarde porte til feks programmer som kræver åbning af porte. ingen problemer der."
Avatar billede levithan Nybegynder
24. januar 2006 - 00:41 #3
ok som FTP Server program kan du bruge BulletProof FTP Server. den virker super
kan hentes her
http://www.bpftpserver.com/
Avatar billede sanded Nybegynder
24. januar 2006 - 14:45 #4
Jamen problemet er jo "Jeg ønsker så en FTP - men hvordan gøres dette lige. Jeg har prøvet cybercity's egne forklaringer med Accesslist og NAPT osv.. funker bare nada..
"

Behøver en hånd med NAPT og Accesslist, for det jeg har forwardet til andre programmer virker fint, men når jeg skal forwarde til FTP så funker det bare ikke, så er det jeg spørger, skal jeg bruge Accesslist eller yderligere NAPT til det, før det virker.
Avatar billede sanded Nybegynder
31. januar 2006 - 01:41 #5
Tsk.. fandt sku da selv ud af det.. eksperten my ass :oP
Avatar billede levithan Nybegynder
31. januar 2006 - 11:17 #6
og hvad gjorde du så