Avatar billede mieritz Nybegynder
23. januar 2006 - 16:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TRadiobutton, TEdit c++Builder

Jeg er i gang med at sidde og kode lidt og er stødt på et problem som jeg ikke kan forstå er der.

Jeg har 7 forskellige TRadiobuttons og en TEdit.

Meningen er at min TEdit skal være false når knapperne er markeret på nær en af dem.
Når jeg checker den knap som er ud for min TEdit er det meningen at jeg den skal blive klar i stedet for udvisket som den burde være i de andre tilfælde.

Mit problem er at den slet ikke bliver udvisket og hele tiden er klar så man kan skrive i den og det er ikke meningen.
Her er de tre linjer som jeg mener burde sige hvornår den skal være udvisket og hvornår man burde kunne skrive i den.

NumHour er en TradioButton
Number er min TEdit

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "Main.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------

__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
    : TForm(Owner)
{

if (NumHour->Checked==true)
{
Number->Enabled=true;
}
else {Number->Enabled=false;}

}

Håber noget kan hjælpe for jeg forstår virkelig ikke hvad der skaber problemet
Avatar billede bertelbrander Novice
23. januar 2006 - 23:06 #1
Du skal håndtere OnClick for alle dine RadioButtons.

Du kan putte følgende kode ind i dem alle (eller bruge den samme funktion, hvis ikke de skal andet):

Edit1->Enabled = RadioButton3->Checked;

Edit1 er edit box'en, RadioButton3 er den RadioButton der skal få editboxen til at være enabled.
Avatar billede mieritz Nybegynder
23. januar 2006 - 23:21 #2
ja nu virker det lang tid siden jeg har rodet med det. Smid et svar så du kan få point. Lige et spørgsmål. Hvorfor er det lige at det jeg skriver ikke virker?
Avatar billede bertelbrander Novice
23. januar 2006 - 23:24 #3
TForm1::TForm1 er constructoren for applikationen (/formen), det bliver kun afviklet én gang når spplikationen(/formen) startes.

Jeg samler stadig ikke på point.
Avatar billede mieritz Nybegynder
23. januar 2006 - 23:26 #4
ja det kan jeg godt se, tusind tak for hjælpen