Avatar billede stinkfoot Nybegynder
23. januar 2006 - 15:44 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Ny antivirus - men hvilken?

Hej min Norton licens løber ud, fik den af en tidligere arbejdsgiver som jeg ikke er hos mere, og jeg har ikke tænkt mig at fortsætte med Norton som jeg syntes er forholdsvis uimponerende i forhold til hvad den trække af recourser på min lille kummerlige laptop. Men hvad er alternativerne, jeg er ganske villig til at betale (ikke helt hvad en norton koster men deropad). har fået mulighed for at købe en ok billig licens på:
Panda Platinum2006 Internet Security version 10. via en samarbejdspartner, er den god? eller hvad vil i anbefale til en som egentlig ikke er særligt interesseret i sikkerhed som koncept men bare vil ahve noget som virker og er nemt at vedligeholde..?
Avatar billede boxer Nybegynder
23. januar 2006 - 16:03 #1
Læs her:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm
Kaspersky er noget af det bedste antivirusprogram der findes.

Bullguard er OK og kanonnem at bruge samt indeholder en god support både på spyewarefri samt hos producenten. Derudover er der også firewall + noget spamfilter.
Jeg vil anbefale dig at hente en 60 dages prøveversion og teste det inden du beslutter dig. Den er meget billig.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. januar 2006 - 16:04 #2
Avatar billede tjp Mester
23. januar 2006 - 16:14 #3
AVG Free Edition fra Grisoft er udmærket og ganske gratis.
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
23. januar 2006 - 16:46 #4
på toppen, tak for indput;)
jeg lader lige billedet stå et øjeblik, skulle andre have lyst til at kommentere...
Avatar billede fazli Nybegynder
23. januar 2006 - 17:03 #5
Her er der nogle gratis men ganske effektive:

Avast: http://www.avast.com/

Avg: http://free.grisoft.com/

Antivir: http://www.free-av.com/
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
23. januar 2006 - 17:52 #6
super, HVOR stor forskel er der reelt mellem fx de programmer som fazil noterer og de kommercielle mellemvægtere som fx bullguard og lign. (udover selvfølgelig brugergrænsefladen og supporten, og muligvis en række mindre nødvendige (eller ligegyldige) funktioner) ?
Avatar billede boxer Nybegynder
23. januar 2006 - 18:00 #7
For det første findes Bullguard i en dansk version. Det er en fordel for nogle og ligegyldigt for andre.

Jeg vil vove påstanden at skanneren i Bullguard er bedre end hos de gratis. Det er nemlig scanneren fra Bitdefender der brugs i bullguard - nr 1 i testen fra min anden kommentar.
Jeg kan umuligt vurdere om du har behov for det stykke bullguard er bedre.

Derudover er der supporten i bullguard. Der går ikke mere end et par timer før man hører fra dem. Den er uovertruffen.
Avatar billede fazli Nybegynder
23. januar 2006 - 19:14 #8
Jeg vil sige at de gratis som jeg er kommet med.. er meget gode..

Jeg kan ikke svare på hvem der er bedst.. Men af disse:

Avast: http://www.avast.com/

Avg: http://free.grisoft.com/

Antivir: http://www.free-av.com/

allesammen indeholder realtime beskyttelse, som alle andre. De skanner og finder som de skal..  Jeg vil anbefale mellem Avast og Avg.. Hvis du vil købe vil jeg anbefale Kaspersky som er i verdensklasse..
Avatar billede fazli Nybegynder
23. januar 2006 - 19:42 #9
AVG:
AVG Resident Protection, AVG Email Scanner, AVG On-Demand Scanner, Basic Scheduled Tests, Free Virus Database Updates, Automatic Update feature, Easy-To-Use Interface, Automatic Healing of infected files, AVG Virus Vault for safe handling of infected files.

AVAST:
avast! 4 Home Edition is a full-featured antivirus package designed exclusively for home users. New version of avast! antivirus kernel features outstanding detection abilities, together with high performance. You can expect 100% detection of In-the-Wild viruses (the ones what are really spreading amongst people) and very good detection of Trojan horses, all that with only a minimum number of false alarms. avast! Home Edition contains resident protection of the computer file system and resident module for e-mails.

ANTIVIR:
You'll be amazed how thoroughly AntiVir protects: The resident Virus Guard serves to monitor file movements automatically, e.g. downloading of data from the internet. Scanning and repair of macro viruses. Protection against previously unknown macro viruses. Internet-Update Wizard for easy updating. Protection against previously unknown boot record viruses and master boot record viruses. Support is free of charge via AntiVir Bulletin Board.

Så kan du jo vælge selv.. :D
Avatar billede sadiq Nybegynder
24. januar 2006 - 16:20 #10
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm Her er alt det man skal bruge for at være sikker på nettet. Her i blandt også Antviruser.
Avatar billede kasperbit Nybegynder
24. januar 2006 - 22:28 #11
Hvis du er villig til, at betale hvad en Norton security koster,
Kspersky antivirus og deres firewall Antihackeren.
det er ganske enkelt sublimt, intet mindre.