Avatar billede s!lence Nybegynder
27. april 2001 - 12:50 Der er 29 kommentarer

Min mus virker ikke....

Min mus vil ikke \"køre\". Men man kan godt bruge knapperne. Det er en normal ps2 mus.
Avatar billede x-masman Nybegynder
27. april 2001 - 12:51 #1
Den er højst sandsynligt gået i stykker. Køb en ny. De koster ikke ret meget.
Avatar billede x-masman Nybegynder
27. april 2001 - 12:52 #2
Du kan også prøve at pille kuglen ud og rense hullet med lidt køkkenrulle e.lig. Men den er nok i stykker.
Avatar billede s!lence Nybegynder
27. april 2001 - 12:54 #3
Jeg er 1000% sikker på at den ikke er gået i stykker. Har prøvet en anden mus, og den virker heller ik´....
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
27. april 2001 - 12:55 #4
Højst sandsynligt din PS/2 port som er brændt af så. Ikke godt. Prøv at se om du kan finde et sted hvor du kan købe en eller anden for for PS/2 til USB adapter. Hvis du altså har USB i din com\'s?
Avatar billede ziron Nybegynder
27. april 2001 - 12:56 #5
jeg ville også prøve og skifte mussen ud og se kan du da se hvad det er der ikke hvirker...

/ZIRON
Avatar billede handmade Nybegynder
27. april 2001 - 12:56 #6
Så er det nok et driverproblem.
Prøv at fjerne musen fra enhedshåndtering og genstart og lad Windows finde musen igen/alternativt kan du fjerne PS2 porten sammested og genstarte.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 12:56 #7
Tjeck din config.sys og autoexec.bat
der skulle gerne være en sætning hvor der står den loader nogle muse drivere ind
Avatar billede s!lence Nybegynder
27. april 2001 - 12:56 #8
Jeg har lige fået computeren i går....
Avatar billede matias Nybegynder
27. april 2001 - 12:59 #9
hvis det er din ps/2det er galt med, så kan du købe en adapter der gør det muligt at kople den til com1 eller com2...
Avatar billede ziron Nybegynder
27. april 2001 - 13:00 #10
ja lad os sige driverne, måske biosen...

/ZIRON
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 13:00 #11
tjeck lige det jeg sagde... hvis sætningen ikke er der betyder det at den slet ikke loader nogen som helst mus ind
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
27. april 2001 - 13:00 #12
...eller til en USB ;)
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
27. april 2001 - 13:01 #13
Jamen han siger jo at knapperne virker...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 13:03 #14
Hvis du lige har fået den så ring til forhandleren og brok dig ;)
Avatar billede s!lence Nybegynder
27. april 2001 - 13:03 #15
Det står noget med MOUSE, men ikke med loading..
Avatar billede handmade Nybegynder
27. april 2001 - 13:04 #16
-->talker
Musedriveren indlæses ikke af autoexec.bat/config.sys, men af Windows
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 13:05 #17
jamen så er den loadet...
mystisk....
Avatar billede s!lence Nybegynder
27. april 2001 - 13:10 #18
Det er sq ikke særlig fedt at bruge TAB til at surfe med....
Avatar billede teknik Juniormester
27. april 2001 - 13:13 #19
Når det er en ny PC du har, så skal l*rtet selvfølgelig fungere.
Der er to ting du kan forsøge:
1. Sørg for at evt. \"Assign IRQ to PS2\" er sat til Yes i BIOS.
2. Kontroller i Kontrolanel, -system - fanen enhedshåndtering, -computer, -egenskaber
at der ikke er \"deling\" af PS2 portens IRQ.
Hvis der er, så fjern om muligt den enhed som deler IRQ med PS2 porten.
Odds for at det er en af disse 2...ringere end 20%

Hvis de to ting er i orden, og du har prøvet en med sikkerhed velfungerende PS2 mus på din PC, så er der meget store chancer for, at det er dit bundkort, som er defekt fra ny af. Odds 80%+

Ved godt at det er surt, når nu systemet er helt nyt, men løsningen er altså at få en ombytning på garantien.

..Det kan \"nødløses\" ved at tilslutte en USB mus eller en seriel mus, og så køre med den indtil det er mere belejliget at undvære PC\'en, men min anbefaling er at få det ordnet straks.

Forhandleren er ofte mere \"smidig\", når det er sprit-nyt grej, som er defekt.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede s!lence Nybegynder
27. april 2001 - 13:16 #20
Jeg tror bare at jeg ringer til forhandleren...Hehe.... =8)
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 14:28 #21
selv tak ;) *GG*
Avatar billede spectual Nybegynder
27. april 2001 - 14:57 #22
Ellers kunne du jo også overveje at tilslutte den til USB porten - mine erfaringer er at det er *langt* bedre, *meget* mere stabilt.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 15:02 #23
Ja USB er mere stabilt... og computeren går ikke i spat ved at du hiver stikket ud og sætter det i iegn. Det kan PS2 godt finde på at buste windows ved. meeen det var jo ikke lige spørgsmålet ;)
men et godt råd.. (men dyre)
Avatar billede spectual Nybegynder
27. april 2001 - 15:04 #24
dyrt? De nyeste af logitech\'s muse kører både ps2 og usb (eller rettere, de kører usb men kan køre på ps2 oxo). Jeg har lige købt en optisk mus fra logitech og er helt vild med den. Plug den i usb porten og ca. 30 sekunder efter virker den.

Min gamle ps2 mus har jeg haft så mange problemer med - f.eks. at den svigter lige pludselig - nogle gange registrerer Windows den ikke og så man genstarte og tit sker der det samme.

Skifter aldrig over til ps2 igen.
Avatar billede spectual Nybegynder
27. april 2001 - 15:05 #25
ups - glemte at sige at den koster 350 kr.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 15:09 #26
*GGGG*
ej du har ret USB er bedre
Avatar billede handmade Nybegynder
27. april 2001 - 17:33 #27
\"Ja USB er mere stabilt... og computeren går ikke i spat ved at du hiver stikket ud og sætter det i iegn. \"
Det må du aldrig gøre mens maskinen er tændt. Det er en sikker genvej til at ødelægge porten på bundkortet. Det samme gælder printere. Det eneste du med sikkerhed må tilslutte en tændt maskine, er USB-enheder...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 18:33 #28
jep jeg ved det godt hehe
Avatar billede spectual Nybegynder
30. april 2001 - 09:08 #29
...hvem gider at slukke maskine bare for f.eks. at tilslutte en skærm?! Jeg gør ikke selv jeg har prøvet at brænde et (helt) lydkort af engang.