Avatar billede saldern Nybegynder
22. januar 2006 - 19:59 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Genetablering af outlook data på nyt C-drev

Jeg har havf en windows systemfejl på mit gamle C-drev og valgte at købe en ny harddisk og lave en frisk installation.
Problemet er at jeg ikke kan få genskabt outlook, jeg har prøvet at kopiere de gamle filer direkte ind på det nye drev men uden held
"C:\Documents and Settings\Morten\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook"
Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke?
Avatar billede ierikk Nybegynder
22. januar 2006 - 20:29 #1
Avatar billede istebjerg Nybegynder
22. januar 2006 - 20:45 #2
Hvis du stadig kan komme ind i din gamle outlook, kan du evt. prøve at exportere alle data (gemme som fil) og importere den til din nye outlook..(i menuen filer.
Har ikke lige set hvad ovenstående link fører til??

/Istebjerg
Avatar billede saldern Nybegynder
22. januar 2006 - 20:58 #3
Den gamle outlook virker ikke længere.
Stien føre til det sted hvor outlook genner sine datafiler.
/Morten
22. januar 2006 - 21:40 #4
... hvad siger/skriver din (nye) Outlook (Express?) til ???
Avatar billede saldern Nybegynder
22. januar 2006 - 22:06 #5
Den skriver til den nye fil som outlook har oprettet under installationen, men jeg vil jo gerne fortsætte med den gamle således at jeg beholder de gamle e-mails.
Avatar billede madah Nybegynder
22. januar 2006 - 22:12 #6
Det er den rigtige Outlook vi snakker om ikk? Så skulle du gerne have en pst fil liggende i den gamle mappe. Den indeholder alle email. Den kan du så bare importere i din nye installation. Derudover skal du så bare gendanne din email konto.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2006 - 22:51 #7
...din filsti forudsætter jo, at du er logget ind på din winXP PC som "Morten". Se selv i den filsti du har vist.
Hvis du er logget ind som en anden, kan du evt. flette logind-navnet ind i din filsti, eller søge efter filen selv via "søg"-funktionen. Så skal du søge på: .pst

Min er placeret her:
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook
hvori der ligger filen: "backup.pst" eller "Outlook.pst"
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2006 - 22:55 #8
...og det allerbedste du kan gøre for at sikre dig i fremtiden er, at lade et program automatisk tage backup for dig, evt. 1 gang om ugen:
Selve programmet:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=8B081F3A-B7D0-4B16-B8AF-5A6322F4FD01&displaylang=da

Lidt beskrivelse:
http://office.microsoft.com/da-dk/assistance/HA010875321030.aspx

Og lad nu være med at placere backup-filen på C-drevet, for så ender du bare i samme suppedas igen, næste gang M$ desværre går ned (hvilket M$ jo gør en gang imellem... *suk*).
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2006 - 22:57 #9
...lægger hermed et svar, for du burde nu have alle de vigtige informationer til at finde, genoprette og fremtidigt gemme filen forsvarligt. :-)
Avatar billede saldern Nybegynder
23. januar 2006 - 22:59 #10
Det lyder som en løsning, men det er det bare ikke i mit tilfælde.
Efter at have undersøgt den oprindelig fil lidt nærmere er den af typen .NK2 - der også er en outlook fil af en elleranden slags, men outlook 2003 vil ikke impoterer den, kan man på en eller anden måde tvinge filen outlook.NK2 til at hedde outlook.PST  eller er det helt ude i skoven.....
Avatar billede saldern Nybegynder
23. januar 2006 - 23:01 #11
Ups se ovenfor
/Morten
Avatar billede madah Nybegynder
25. januar 2006 - 08:54 #12
Jamen den NK2 fil indeholder intet af dit post. Den er kun til opsætning. Du skal have haft en pst fil på den gamle, hvori posten ligger. Den har så ikke nødvendigvis ligger i den mappe, men den har været der et sted på computeren.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2006 - 09:59 #13
Jepper. Som sagt: Søg efter filen via "søg"-funktionen. Og så skal du søge efter: .pst
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2006 - 19:54 #14
Hvad så, saldern? Det er ikke meget man hører til dig... Fik du det til at virke?
Avatar billede saldern Nybegynder
26. januar 2006 - 07:24 #15
Jeps, sent igår aftes kom der endelig hul igennem - det hjalp at kigge i en folder der hedder lokcal settings..... ;)

1000 takfor hjælpen
Avatar billede saldern Nybegynder
26. januar 2006 - 07:24 #16
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2006 - 11:12 #17
Godt at høre. :-)

Som jeg skrev til dig, så fortæller din filsti "C:\Documents and Settings\Morten\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook" det med dit brugernavn.
Men den fortæller bl.a. også om filstien "Lokale indstillinger" eller som du selv siger: "local settings".

Og du har også downloadet og indtalleret det lille automatiske program fra M$? Det hjælper nemlig meget! :-)

Jeg kender det godt: Brandærgeligt at miste alle sine kontaktoplysninger og emails! Men det lykkes altså! :-)
Avatar billede mile Juniormester
07. februar 2006 - 14:00 #18
Øh...

Lokale indstillinger ?

Jeg mener at Outlook indstillinger skal ligge:

C:\Documents and Settings\Morten\Application Data\Microsoft\Outlook

Der ligger NK2 med 100 % sikkerhed....prøv lige det, dernæst sikre dig at dét der står foran settings også svarer til navnet på den Outlook profil du bruger, eks. hvis der står "Ms Outlook 2003.nk2", så skal din outlook profil også gerne hedde dét, ellers spiller det ikke. Hvis din Outlook profil hedder noget andet, så omdøb filerne i C:\Documents and Settings\Morten\Application Data\Microsoft\Outlook
10. februar 2010 - 13:12 #19
Nævnte *.NK2 fil skal du ikke bekrymre dig speciel over.

Den bruges til såkaldt "autoudførsel" - forstået på den måde at når du begynder at skrive en "Til:" mail adresse/person slår den op i denne *.NK2 fil og foreslår navne som du tidligere har brugt/skrevet... Den bliver 'stille og roligt' bygget op igen...

Ikke at forveksle med den normale adressebog som er "indbygget" i *.PST filen...