Avatar billede discrosus Nybegynder
22. januar 2006 - 17:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Log filer i Apache

Er der en indbygge funktion i Apache til at slette indholdet i LOG-filerne ?

Jeg syntes de hurtige bliver store, og at det er besværligt at skulle ind i en text editor for at slette indholdet.

Selv om jeg lukker apache så kan jeg alligevel ikke få lov til at slette indholdet, da der kommer en besked om at filerne er i brug. Jeg skal ind i min jobliste finde de steder der står Apache , og afslutte dem inden . - der må være en lettere løsning.
Avatar billede htm Nybegynder
22. januar 2006 - 18:44 #1
Der er ikke tilrådeligt at slette alt logfilerne fra din webserver.

Man skal jo kunne se hvem der har været inde, hvis du får uheldige besøg.

En mulighed er at lave en ny logfil hver dag, så kan du slette dem for dagen før, eller flytte dem til en anden lokation.

Find din eksisterende CustomLog i httpd.conf og erstat den med dette:

CustomLog "|C:/programmer/apache group/apache/bin/rotatelogs.exe C:/programmer/apache group/apacge/log/access_log 86400" common

Ret selv til med stien.
Avatar billede discrosus Nybegynder
22. januar 2006 - 18:54 #2
Tak for sit svar, jeg har lagt rettelsen ind :
Skal der være den lodrette streg imellem "'|C:/ ?

Hvad står 86400 for ?

Smidt et svar hvis du vil have nogle point
Avatar billede htm Nybegynder
22. januar 2006 - 18:57 #3
Den lodrette streg skal være der, det betyder at du piper loggen til et andet program. læs mere her: http://httpd.apache.org/docs/2.0/logs.html#piped

86400 betyder den skal lave en ny fil for hvert 86400 sekund = 1 døgn.
Avatar billede discrosus Nybegynder
22. januar 2006 - 21:21 #4
Har ændre dit forslag til
CustomLog "|bin/rotatelogs.exe /logs/access_log 86400" common - kunne ikke tidligere starte Apache, men kan nu efter ændringen - men der er opstået en nyt problem jeg har definere tre Virtualhost, men de virker ikke længere - har du et nyt forslag  - har kikke på det link du sendte med uden resultat.
Avatar billede htm Nybegynder
22. januar 2006 - 23:03 #5
Prøv og skriv den fulde sti til program og log.

Se desuden i din log, hvis du får en log, hvad der går galt.