Avatar billede dark_one Nybegynder
22. januar 2006 - 15:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ASUS A8V-E SE med 2x512 GEIL ram

Hey er der nogen der har erfaring med denne blanding. Jeg har problemer med spil når jeg kører geil ram i dual channel ( ingen OC ) men i single channel kører alt fint, der er ingen fejl med memtest hverken i dual eller single channel ??
selv om jeg sætter dem til 3-4-4-11 så kører det ikke stabilt selv om ram skulle kunne køre 2,5-4-4-8 ved 200 mhz
er det evt. sådan at asus kortet ikke kan køre med de ram ?
Geil GE1GB3200BDC value ram ( købt som 2x512 til dualchannel )
Er sku ved at være lidt ked af det hele :S
Avatar billede wilbard Nybegynder
22. januar 2006 - 17:29 #1
hvor mange Ram slots er der i bundkort? Har du sat dem i Dual Channel? På mit eget bundkort er der 4 slots, men de er farvet. Hvis du har nogle Papir på dit bundkort så kan du se der om du har sat dem i Dual channel. Det kunne også godt være du skulle se om dine geil ram er twins pair. Understøtter dit bundkort dual channel Ram ? Hvis det ikke hjælper så prøv at se om du kan få et par nye Ram. Hvis der er garanti på dine ram.
Avatar billede dark_one Nybegynder
22. januar 2006 - 20:10 #2
der er 4 slots 2blå og 2 sorte, og jeg kan sagtens få den til at køre dual, mine spil går bare ned. Og rammene er en pakken med 2 stk parret til dual channel, så det skulle også være i orden. Det er mere om der kan være en uoverensstemmelse mellem BIOS på mainboardet og mine ram. ASUS har jo en positivliste over ram, og der er disse altså ikk på :( men håbede de funkede alligevel.
Kan være man skal have 2 alm kingston 512 klodser value ram, de virker sku næsten altid og koster ikk så meget, og så skyde geil rammene af til en go pris
Avatar billede dark_one Nybegynder
08. november 2006 - 12:28 #3
Hov har glemt at lukke

Rammene viste sig at være defekte alligevel, trods at memtest ikke fandt fejl.