Avatar billede bertel21 Nybegynder
22. januar 2006 - 14:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

netgear wgr614 v6

Nogen som kan hjælpe mig med at opsætte denne model? jeg har sat den til min computer og sat min bærbare i også... De kan godt se hinanden men den vil ikke gå på nettet??? Jeg har disabled trådløs funktion så den virker bare som en alm. router/switch. Men den vil som sagt ikke gå på nettet!!!!! jeg er ved at gå ud af mit gode skind... håber der er nogen som kan hjælpe mig. Port 1 og 2 lyser (der hvor jeg har sat mine computere i) internet ikonet blinker hurtigt, power ikonet lyser.
Avatar billede kim Nybegynder
22. januar 2006 - 15:53 #1
Hvad har du foran din router ?
Avatar billede wilbard Nybegynder
22. januar 2006 - 17:11 #2
Prøv at tjeke om du kan pinge den anden computer, og ja hvad har du foran din router? Det kunne være godt at vide om du har telefon forbindelse eller Kabelmodem. tjek om du har en Cd med Installing og måske en guide du kan læse i.
Avatar billede bertel21 Nybegynder
22. januar 2006 - 20:22 #3
ja sorry! Jeg har kabeltv forbindelse... og den virker fint på nette hvis den er koblet direkte til computeren. har burgt cd'er osv. intet kan hjælpe mig!
Avatar billede kim Nybegynder
22. januar 2006 - 20:32 #4
Du skal slå dhcp fra på netgear routeren så den kører som AP og så sætter du dit kabelmoden til routeren.
Avatar billede bertel21 Nybegynder
22. januar 2006 - 21:07 #5
umm dhcp og ap er noget som jeg kan vælge i router menuens opsætning??? kan umiddelbart ikke finde det..
Avatar billede bertel21 Nybegynder
22. januar 2006 - 21:17 #6
ok fandt den der dhcp og fjernede flugebenet i dne... slukkede routeren i 10 sec efter jeg havde applyed osv. og stadig ikke net :S
Avatar billede kim Nybegynder
22. januar 2006 - 22:06 #7
det er vist også noget med mac adresser ved kabelmodem. du skal hvis registrer din
nye mac fra routeren ved din ISP'er
Avatar billede kim Nybegynder
22. januar 2006 - 22:28 #8
Du har ikke kabel i wan på routeren vel ? det skal du nemlig ikke have
Avatar billede bertel21 Nybegynder
23. januar 2006 - 15:02 #9
huh alt det forstår jeg ikke :S der er noget med mac opsætning.. men forstår det ikke helt... har fået en teknikker til at rnige til mig idag kl. 16 så skriver lig hvis det helle rikke hjælper :=)