Avatar billede lfc Nybegynder
09. november 1999 - 21:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Voodoo2 problemer!!!

Jeg har prøvd meg med dette spørsmålet tidligere på eksperten, men svarene har ikke ført til noen løsning! Som dere ser gir jeg mange poeng til den som kan gi meg et svar som kan løse mitt problem!!
150 POENG!!!!!!

Jeg har en Aptiva 2137 E71 med 266mhz prosessor og 32mb RAM. Lydkort og skjermkort er onboard med hovedkortet.
Jeg har nå kjøpt et voodoo2 3dfx kort, men får det ikke til å fungere. Windows finner kortet og alt ser ut til å fungere, jeg velger at jeg vil bruke 3DFX eller direct3d når jeg er inne på options i et spill, men når jeg skal starte (for eksempel et løp i et bilspill), blir skjermen svart og maskinen stopper!
Noen nyere spill kommer jeg ikke inn i en gang p.g.a. at disse spillene prøver å finne det beste alternativet for min PC automatisk.
Hva skal jeg gjøre for at det skal fungere??
Avatar billede qwa Nybegynder
09. november 1999 - 23:29 #1
Er du sikker på at du har installeret det rigtigt???- det er du jo sikkert så det kan det jo nok ikke være.

Prøve at tag det ud af maskinen og start den op uden kortet i og fjern det fra hele systemet genstart uden at sætte det i. når den så kommer ind i windows slukker du igen og sætter det i og installer det på ny.

Venlig Hilsen Kenneth
Avatar billede fatboy Nybegynder
10. november 1999 - 02:10 #2
Vær sikker på, du har forbundet kablerne rigtigt......

Din monitor skal sættes til w2-kortet.

Og så skal din kabel-lykke sættes mellem dit onboard-kort og w2-kortet.
Avatar billede aleks Nybegynder
10. november 1999 - 07:41 #3
Prøv at søge på nettet om de ikke har lavet en nyere driver til dit Voodoo 2 kort og husk at efter du har installeret driveren skal du geninstallere DirectX 6 eller 7.
Avatar billede gnarf Nybegynder
10. november 1999 - 08:49 #4
Dit monitor stik skal i voodoo2 kortet, og voodoo2 kortets pass through kabel skal i onboard grafikkortet, med den anden ende i voodoo2 kortet.

Glide drivere skal ofte installeres separat for at køre optimalt. Download fra http://www.3dfx.com

Det skal sågu virke hvis du gør de ting som folk har foreslået. Ellers må kortet være i stykker.
Avatar billede lfc Nybegynder
10. november 1999 - 23:15 #5
Alle kabler er riktig koblet! En kamerat av meg som også har voodoo2 har prøvd å finne løsningen, men forstår ikke va det er som er i veien.
Jeg lurer på om det kan ha noe med at 2d skjermkortet er integrert (onboard) med hovedkortet. Er det noen instillinger jeg må endre på?  eller er det noen instillinger i PCI som kan endrest?
Avatar billede dres Nybegynder
11. november 1999 - 09:15 #6
Prøv at kigge i din enhedhåndtering
står der noget under andre enheder
hvis ja så gå ind under enheden og opdate driveren

Dres
Avatar billede ronni Nybegynder
11. november 1999 - 09:22 #7
Har du sat det der lille kabel på mellem dine to grafikkort?
Avatar billede tbrf Nybegynder
17. november 1999 - 09:49 #8
Køb dig en ny pc!!!!

IKKE EN APTIVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kort sagt, det er noget lort!
Avatar billede lfc Nybegynder
17. november 1999 - 17:55 #9
tbrf!

Ikke fortel meg noe jeg allerede vet!!!

Har faktisk 2 nye pc-er på vei: 500 og 450!!
Avatar billede fatboy Nybegynder
18. november 1999 - 03:28 #10
Jeg synes, du skulle skrive en email til IBM's support og til producenten af dit voodoo2-kort eller til 3dfx og spørge dem allesammen, om de kan hjælpe. Det lader jo ikke til, der er nogen i dette forum.

Måske kan det ikke lade sig gøre. Det ville i så fald ikke være første gang en Aptiva ikke er "IBM-kompatibel" med andet IBM-kompatibelt hardware.

Men måske ved 3dfx eller de andre, at det kan eller ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede lfc Nybegynder
18. november 1999 - 17:27 #11
Jeg for gjøre det! Men jeg har ikke noe tro på at de kan hjelpe meg.
IBM Aptiva er laget for folk som ikke har tenkt til å se inn i Kabinettet!!

MITT TIPS TIL ALLE ER:

IKKE KJØP EN IBM APTIVA!!!!!!!!!!!!
Avatar billede fatboy Nybegynder
19. november 1999 - 00:58 #12
På eksperten har jeg set:

IBM=Idioter Betaler Mere

:¤)

Held og lykke.
Avatar billede michelle Nybegynder
31. december 1999 - 10:27 #13
Hvis du er sikker på at det sidder rigtig,så er her løsningen.
Du skal være sikker på at alle driverne
er lagt ind i win\SYS.NÅR DU SKAL HAVE DRIVERNE FRA CD LÆGGER DE SIG NOK I WIN\TEMP OG SÅ SKAL LÆGGES IND DER FRA.
HUSK DIRECTX SKAL IND EFTER DRIVERNE.
OGSÅ SKAL DU VÆRE SIKKER PÅ AT V2KORTET
ER SAT RIGTIG IFORHOLD TIL SPILLET(3DFX,BEGGE,GLIDE.HELD OG LYKKE DET VIRKEDE HOS MIG
Avatar billede lfc Nybegynder
01. marts 2000 - 17:57 #14
slutt
Avatar billede fatboy Nybegynder
02. marts 2000 - 22:09 #15
Blev problemet løst? Hvis ja, hvordan?
Avatar billede lfc Nybegynder
02. marts 2000 - 23:49 #16
Ptoblemet vart ikke løst!! jeg har nå kvittet meg med kortet!! (solgt)

IKKE KJØP EN APTIVA!