Avatar billede moldtech Nybegynder
22. januar 2006 - 10:42 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

nu har jeg også fået en grim virus (tror jeg)

jeg ahr fået en virus der bevirker at der nede i proceslinien popper en lille dialogboks op, som meddeler "your computer is infected"  Dangerous infection was detected on your PC osv. og derefter en hel masse om malwareprotection.aresoft.com

når man aktiverer popuppen, henvises mantil en side der hedder
nospyw

Jeg har installeret en original version af et antivirusprogram (NOD 32 fra ESET), og jeg har prøvet med en original version af NORTON, begge programmer finder godt nok en masse treats, men når der genstartes er problemet der igen.

Jeg ved ikkehvor mange point jeg skal sætte på højkant, men jeg prøver med 60
Avatar billede msor Nybegynder
22. januar 2006 - 10:55 #1
Prøv at downloade Ad-Aware, det virker.
Det er med i Google Pack, så vidt jeg husker, og du kan bare lade være med at downloade de andre programmer derfra:

www.pack.google.com
Avatar billede kalp Novice
22. januar 2006 - 10:55 #2
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede msor Nybegynder
22. januar 2006 - 10:56 #3
Det virker vist endda kun, hvis der ikke er www med: http://pack.google.com
Avatar billede ole-printz Nybegynder
22. januar 2006 - 11:09 #4
Hej moldtech

Jeg har haft et ligende problem. og fik stor hjælp fra dr1 som henviste til www.eksperten.dk/artikel/755
Jeg brugte Ad-Aware, Istedet for det virus program der bliver henvist til i artiklen,
og det hjalp.
Avatar billede moldtech Nybegynder
22. januar 2006 - 11:15 #5
her er log filen fra hi jack this

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:14:40, on 22-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\ESET\nod32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Google\Google Updater\1.0.377.3622\GoogleUpdater.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopOE.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopDisplay.exe
C:\Programmer\Spyware Cleaner\SpywareCleaner.exe
C:\WINDOWS\System32\irftp.exe
C:\Documents and Settings\Ejvind\Skrivebord\Ny mappe\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.ni.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [yxuz] C:\WINDOWS\yxuz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [quof] C:\PROGRA~1\COMMON~1\quof\quofm.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Cleaner] "C:\Programmer\Spyware Cleaner\SpywareCleaner.Exe" /boot
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Google Updater.lnk = C:\Programmer\Google\Google Updater\1.0.377.3622\GoogleUpdater.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Photo Loader supervisory.lnk = C:\Programmer\CASIO\Photo Loader\Plauto.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O8 - Extra context menu item: Web Rebates. - file://C:\Programmer\WebRebates4\websrebates\webtrebates\toprC0.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Unknown owner - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset  - C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: SpywareCleanerService - Secure Computer, LLC - C:\Programmer\Spyware Cleaner\SCService.exe
O23 - Service: WLTRYSVC - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe
Avatar billede ole-printz Nybegynder
22. januar 2006 - 11:18 #6
http//www.eksperten.dk/artikel/755
Avatar billede moldtech Nybegynder
22. januar 2006 - 11:36 #7
hej kalp
nu har jeg gjort som beskrevet, og her er logfilen, kigger du på den ??
22. januar 2006 - 11:40 #8
http://www.eksperten.dk/artikler/755 - sådan skal det skrives/staves ...

Du ruller vel også
"Ewido"
"Dr.Web"

... og loggen her...
22. januar 2006 - 11:43 #9
... og der ER også flere "mistænkelige" elementer i din log á [22/01-2006 11:15:45] ...

Jeg vil lade en HiJackThis 'freak' <kalp>? (positivt ment) rulle derfra...
Avatar billede kalp Novice
22. januar 2006 - 11:47 #10
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Lav en fuld scan med Ewido hvis den er hentet.

Højreklik på windows start knappen (helt nede i venstre hjørne af din skærm) og vælge "Stifinder", klik på Funktioner->Mappeindstillinger->Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Slet eller afinstaller disse mapper

C:\Programmer\Spyware Cleaner\
C:\PROGRA~1\COMMON~1\quof\
C:\Programmer\WebRebates4\

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

R3 - Default URLSearchHook is missing
O4 - HKLM\..\Run: [yxuz] C:\WINDOWS\yxuz.exe
O4 - HKCU\..\Run: [quof] C:\PROGRA~1\COMMON~1\quof\quofm.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Cleaner] "C:\Programmer\Spyware Cleaner\SpywareCleaner.Exe" /boot
O8 - Extra context menu item: Web Rebates. - file://C:\Programmer\WebRebates4\websrebates\webtrebates\toprC0.htm
O23 - Service: SpywareCleanerService - Secure Computer, LLC - C:\Programmer\Spyware Cleaner\SCService.exe

Slet filen

C:\WINDOWS\yxuz.exe

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på Start->Kør skriv services.msc og klik OK.
Deaktiver denne service

SpywareCleanerService - Secure Computer, LLC

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt og kopir en ny hijackthis log herind så jeg kan se om vi fik fjernet det hele eller om noget skulle være blevet overset:)
Avatar billede moldtech Nybegynder
22. januar 2006 - 15:29 #11
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:27:25, on 22-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe
C:\WINDOWS\System32\bcmwltry.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Google\Google Updater\1.0.377.3622\GoogleUpdater.exe
C:\Programmer\CASIO\Photo Loader\Plauto.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\Ejvind\Skrivebord\Ny mappe\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.ni.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Google Updater.lnk = C:\Programmer\Google\Google Updater\1.0.377.3622\GoogleUpdater.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Photo Loader supervisory.lnk = C:\Programmer\CASIO\Photo Loader\Plauto.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Unknown owner - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset  - C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: WLTRYSVC - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe
Avatar billede moldtech Nybegynder
22. januar 2006 - 15:31 #12
hej kalp. nu har jeg lagt detn sidste nye log af hijack, og har gjort som du så dejlig udførligt har beskrevet (tak for det), og det ser umiddelbart nydelig ud
Avatar billede moldtech Nybegynder
22. januar 2006 - 18:30 #13
hej kal
Avatar billede moldtech Nybegynder
22. januar 2006 - 18:32 #14
hej kalp
jeg vil gerne acceptere dit svar, og tak for hjælpen, du har ærlig fortjent de point jeg har stillet i udsigt, måske var det for lidt, forjeg kan se at der er arbejde i det, men nu ved jeg lidt om hvor mange point
Avatar billede kalp Novice
22. januar 2006 - 23:08 #15
Du har ganske ret:) det hele ser nydeligt ud:)
og jeg ligger et svar her:)
30. januar 2006 - 18:05 #16
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede moldtech Nybegynder
30. januar 2006 - 18:15 #17
den endte med at jeg accepterede fra kalp, og takkede venligt for hjælpen