Avatar billede bolle006 Nybegynder
22. januar 2006 - 01:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DiNovo keybord + mus problemer

Hej har købt mig et Dinovo sæt med mus og tastatur. Det er med bluetooth som forbindelse, og det giver nogle problemer.

Musen og tastaturet "fryser" nogle gange. Det tager 30 sek til et minut hvor der bare ikke sker noget. Det kan ske to gange på ti min og nogle gange ikke i en time.

Jeg har haft afinstalleret driveren og installeret den igen, det hjalp ikke. Nu har jeg fået en ny maskine, og jeg har stadig samme problem.

Jeg kører trådløs netværk, men det burde da ikke kunne påvirke det så meget vel? Jeg mener bluetooth har 79 kanaler eller sådan noget at køre på, så den ene kanal jeg benytter til trådløs netværk, skulle mit keyboard nok kunne ramme uden om.

Jeg har hørt noget om at man kan slette bluetooth driverne der ligger i XP service pack 2, men jeg er ikke helt klar over hvad det er for nogle?

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kefir1985 Nybegynder
22. januar 2006 - 04:22 #1
jeg har samme set som dig. og har aldrig haft problemer med det. og køre også trådløs netværk og intet problem.. jeg behøver ikke engang og indstalere driver. hvis du har en anden BT dongel du kan prøve og connecte til i stedet for den lader ting. ville jeg prøve det hvis du har sådan en til og ligge.
Avatar billede bolle006 Nybegynder
22. januar 2006 - 11:29 #2
Jeg er vel nødt til at installerer logitechs driver for at kunne få alle funktioner. Jeg vil gerne kunne sætte min mus op til specielle ting, og sådan. Men det kan jo være min bluetooth hub der er i stykker? Andre bud?
Avatar billede drdal Nybegynder
23. januar 2006 - 12:18 #3
Jeg har også samme sæt, og jeg har også haft lidt bøvl med skidtet. Jeg har mit tilsluttet til en laptop i en docking station, men da min bærbar har indbygget Bluetooth
gav dette en del konflikter med logitechs sender. Jeg har løst problemet ved at benytte min indbyggede BT. men må så undvære en del funtioner mhs. til mediapadden. :(

Jeg har prøvet at deaktivere den indbyggede BT. og så kun benytte Logitechs: det virkede, men den mistede ofte forbindelsen til tastaturet. Så gik tilbage til den ovenstående løsning.
Avatar billede sababsuperstar Nybegynder
01. februar 2006 - 01:59 #4
Måden du sletter sp2 driverne er at du går ind i enhedshåndteringen og finder din bluetooth driver(altså den fra logitech) Når du har gjort det opdatere du driverne men ikk den automatiske(for så vælger den bare microsofts igen) Du skal lave en manuel opdatering, når den kommer frem og spørger om hvilken driver du vil bruge skal du finde den bluetooth driver som er på logitech cd'en. så skulle det meget gerne virke.
Avatar billede kendanmark Praktikant
21. september 2006 - 22:53 #5
''Musen og tastaturet "fryser" nogle gange. Det tager 30 sek til et minut hvor der bare ikke sker noget. Det kan ske to gange på ti min og nogle gange ikke i en time''

Hej Bolle006,
vi har nøjagtig samme problem, og det er hamrende irriterende!! Hvad gjorde du for at løse problemet?

mvh
Ken
Avatar billede bolle006 Nybegynder
15. januar 2007 - 00:03 #6
Snakkede med logitec, og de fortalte mig at det var windows bluetooth driverne der lavede rod. Så start maskine i fejlsikret tilstand og slet alle windows BT drivere. Installer herefter logitec driverne, og vupti, så virker det sgu :-)