Avatar billede frederik_58 Nybegynder
22. januar 2006 - 00:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne jobliste og 100% CPU bliver hele tiden brugt

Hej

Jeg kan ikke åbne joblisten for det første så går jeg ind i speedfan den siger at 100% af min cpu bliver brugt.. Kan det være virus eller andre former for spyware og shit!
Avatar billede roenving Novice
22. januar 2006 - 00:13 #1
Hvilke processer bruger al den cpu-kraft ?-)
Avatar billede frederik_58 Nybegynder
22. januar 2006 - 00:14 #2
Det er det jeg ikke kan komme ind og se.. Lige nu kører Grafikkort-Driver Lyd og Speedfan men kan ikke komme ind i jobliste og se alle de andre ting?
Avatar billede pinball Nybegynder
22. januar 2006 - 00:55 #3
genstart og kør i fejlsikret tilstand og se om den gør det samme
Avatar billede pinball Nybegynder
22. januar 2006 - 00:57 #4
jeg er ik den største ekspert men jeg tror ik virus og spyware kan forårsage det du beskriver... måske ved andre herinde mere om det...
Avatar billede frederik_58 Nybegynder
22. januar 2006 - 01:19 #5
Hvordan kommer man i fejlsikret tilstand?
Avatar billede roenving Novice
22. januar 2006 - 01:21 #6
Trykker på F8 under opstarten, ca lige efter at hukommelsen er optalt !-)
Avatar billede frederik_58 Nybegynder
22. januar 2006 - 01:33 #7
Når jeg starter den i fejlsikret så kører den helt kanon!... Og kan godt åbne joblist men når jeg så går tilbage til normal så køre den normalt.. Fik norton ind den siger der en virus ved navn W32.Alcra.B På min computer
Avatar billede salanti Nybegynder
22. januar 2006 - 08:48 #8
Avatar billede salanti Nybegynder
22. januar 2006 - 09:16 #9
altså med mindre at norton ikke kan fjerne den, selvfølgelig..
Avatar billede arlet Juniormester
22. januar 2006 - 17:03 #10
Lad os se en hijackthis, så skulle vi kunne se bæstet:
www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede frederik_58 Nybegynder
22. januar 2006 - 18:33 #11
HijackThis Rapport!

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
D:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
D:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
D:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
D:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
D:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
D:\PROGRA~1\NORTON~1\navw32.exe
D:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Documents and Settings\Frederik\Skrivebord\HijackThis\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - D:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] "D:\Programmer\Norton AntiVirus\CfgWiz.exe" /GUID {0D7956A2-5A08-4ec2-A72C-DF8495A66016} /MODE CfgWiz /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [eDonkey2000] "D:\Programmer\eDonkey2000\eDonkey2000.exe" -t
O4 - HKLM\..\Run: [winupdates] D:\Programmer\winupdates\winupdates.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] E:\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "D:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [AWMON] "D:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "D:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = D:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - D:\Programmer\PartyPoker\PartyPoker.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - D:\Programmer\PartyPoker\PartyPoker.exe
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "D:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - D:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede arlet Juniormester
22. januar 2006 - 19:32 #12
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linien/linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.

O4 - HKLM\..\Run: [winupdates] D:\Programmer\winupdates\winupdates.exe /auto

find og slet:
D:\Programmer\winupdates <- hele mappen

genstart og ny hijackthis log
Avatar billede wadstroem85 Nybegynder
26. januar 2006 - 02:58 #13
Norton antivirus er generelt noget shit!!, alle viruser har adgang til din computer pga. den, desuden er opdateringerne for lang tid om at komme ud, eller også er de allerede forældet!... Anskaf dig PCcillin, det er meget bedre og holder konstant øje med din computer, og der kommer tit opdateringer næsten hver dag, alt efter hvor slemt det er med viruser der er i omløb