Avatar billede jg Nybegynder
27. april 2001 - 11:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

\"Automatisk\" ændring i Registy

Hej
Hvorledes opretter/laver man en fil der tilføjer en ændring til registreringsdatabasen (slår NumLock til).
PS. Hvis det kræver større programeringsexpertice kan det være ligemeget :-))
Avatar billede jimsim Nybegynder
27. april 2001 - 11:41 #1
Dette virker i NT, så mon ikke det også kan gå til 2000.
Åbne Notepad, sæt disse linier ind(mellem ----):

----(ikke med)

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\\Control Panel\\Keyboard]

\"InitialKeyboardIndicators\"=\"2\"

----(ikke med)
2 (tændt) og 0 (ikke tændt)

Gem som navn.reg, og dobbelklik bagefter.

Er hentet fra http://www.eksperten.dk/spm/42275
Avatar billede svein Nybegynder
27. april 2001 - 12:03 #2
Start Regedit eller Regedt32 og sæt følgende key:
HKEY_USERS\\.Default\\Control Panel\\Keyboard.
Ændre verdi på InitialKeyboardIndicators fra 0 til 2.

Eller i CurrentUser:
HKEY_Current_User\\Control Panel\\Keyboard.
Ændre verdi på InitialKeyboardIndicators fra 0 til 2.

Men, hvis du ikke er helt vild med at editere i registry kan du downloade de keys her:
http://svein.hjem.wanadoo.dk/Indhold/Tips/TurnOn%20NumLock.htm

Avatar billede jg Nybegynder
27. april 2001 - 13:52 #3
Tak for hjælpen
Jeg håbede det var så nemt som jimsim beskrev det.
Avatar billede vildmule Nybegynder
27. april 2001 - 14:04 #4
til at fortsætte jimsim\'s svar, kan man køre det automatisk med

regedit /s navn.reg

det er helt stille.
Avatar billede jimsim Nybegynder
27. april 2001 - 14:25 #5
En god ting at gøre hvis man ikke er helt sikker på hvad man gør, er at tage en backup af basen. Det gøres ved at gå i start->kør(run)-> skriv regedit, og så stå i denne computer, vælg menu eksportere basen, vælg det sted du vil gemme...
Avatar billede jg Nybegynder
28. april 2001 - 14:19 #6
Den automatiske kørsel lyder godt. Sagen er at det skal gøres på ca. 150 pcér. Derfor var det essentielt at det skulle være nemt. Jeg kan jo ikke bruge en hel dag :-)
Avatar billede vildmule Nybegynder
28. april 2001 - 14:55 #7
hvis du skal lave automatik, vil jeg anbefale at kigge på www.kixtart.org, kix er et logonscriptsprog og det er simpelhen ikke til at undvære hvis man er administrator.
Avatar billede jg Nybegynder
28. april 2001 - 15:10 #8
Jo, det har vi faktisk. Den eneste ulempe er at den version vi har nu ikke kører til Win2K.
Avatar billede vildmule Nybegynder
28. april 2001 - 16:31 #9
så må du jo opgradere til den nye !! jeg bruger kix til windows 2000, både proffesional og server
Avatar billede jg Nybegynder
29. april 2001 - 10:28 #10
Ja det har du selvfølgelig ret i. Faktisk har jeg den nye \"ligende\", men det er jo lige det med tiden.
PS! Du skulle vel ikke have en eksempelfil på en simpel Kix hvor der kun mappes til drev i.h.t. brugergrupper og intet andet (i den nye version selvfølgelig). Sidst jeg prøvede fik rjeg ikke et tilfredsstilende resultat (virkede ikke :-)).
Avatar billede vildmule Nybegynder
29. april 2001 - 10:46 #11
Jo, det har jeg skam, men det har da virket med den version der ligger i win2k ! Men jeg har den liggende på mit arbejde, men der ligger massere gode eksempler på www.kixtart.org under scripts
Avatar billede jg Nybegynder
29. april 2001 - 12:33 #12
OK. Tak for det.
Avatar billede svein Nybegynder
30. april 2001 - 11:50 #13
Hvis du kører Windows 2000 kan du jo bare lægge den key ind ved hjælp af GroupPolicy på alle maskiner.
I GroupPolicy har du mulighed for et startup script, logon script, logoff script og til sidst shutdown script.