Avatar billede leoni Nybegynder
27. april 2001 - 11:10 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Start med maksimeret vindue???

Flere af mine applikationer starter op i minimeret tilstand. Jeg vil gerne have hjælp til at ændre dette til maksimeret tilstand. Jeg kører Win98-2.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
27. april 2001 - 11:20 #1
Sørgt for at de er maximeret når du lukker dem, så er de det osse når du åbner dem.
Avatar billede moppe Nybegynder
27. april 2001 - 11:28 #2
Du skal højre klikke på den exe eller bat fil du starter det pågælende prgram med.... og så for du en dialog boks frem.

Der kan du nede i bunden (under fanebladet genvej)vælge hvordan programmet skal køres der står: Kør ud fra der hvor du kan vælge!!!

Håber det var svar nok
Avatar billede leoni Nybegynder
27. april 2001 - 12:00 #3
>>mikkelfunck.
De er maks. når jeg lukker.

>>moppe
Hvad mener du??
Avatar billede leoni Nybegynder
27. april 2001 - 12:01 #4
Hvad mener du??
Avatar billede bundgaard Nybegynder
27. april 2001 - 12:13 #5
jeg går ud fra at du starter programmerne via genveje... højreklik på genvejen og tryk på fanebladet \"Genvej\"

Nederst er der en rullemenu hvor der står \"Kør\"

Der kan du vælge maksimeret, minimeret eller normalt vindue..

Håber det hjælper
Avatar billede moppe Nybegynder
27. april 2001 - 12:15 #6
Det Bundgaard har skrevet var det samme jeg ville prøve at forklarer men det klarede bundgaard meget bedre... :-D

Ses
Avatar billede moppe Nybegynder
27. april 2001 - 12:15 #7
Det Bundgaard har skrevet var det samme jeg ville prøve at forklarer men det klarede bundgaard meget bedre... :-D

Ses
Avatar billede leoni Nybegynder
27. april 2001 - 12:17 #8
Alle har maksimeret i kør under egnskaber!
Avatar billede moppe Nybegynder
27. april 2001 - 12:19 #9
hmm det lyder mærkeligt så kan ejg desværre ikke hjælpe dig SORRY!!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
27. april 2001 - 12:20 #10
jeg er også blank
Avatar billede bundgaard Nybegynder
27. april 2001 - 12:20 #11
prøv at køre dem i normalt vindue
Avatar billede mik789 Nybegynder
27. april 2001 - 13:24 #12
oplever præcis det samme som leoni. og der sker intet når man ændrer indstillingerne for genvejen som anvist her. det har jeg prøvet før. så det er fortsat en gåde.
Avatar billede sukos Juniormester
27. april 2001 - 17:37 #13
Det plejer da godt nok at være så\'n at når vinduet lukkes i maximeret tilstand, så åbner den igen i maximeret tilstand.

Man kan også starte \"regedit\":
menuen start --> kør --> regedit

Her går man ind i:

HKEY_USERS --> Default --> Software --> Microsoft --> Internet Explorer --> Document Windows

Her er en strengværdi der hedder: Maximized
Den højreklikkes og vælges Rediger for at skrive yes

Hvis ikke strengværdien findes vælges rediger --> ny --> strengværdi
som skal hedde Maximized
Avatar billede sukos Juniormester
27. april 2001 - 17:39 #14
Nå, nu lagde jeg ikke lige mærke til at det var flere forsk. programmer, men fremgangsmåde må være den samme?
Blot skal man lokalisere de andre programmer i regedit
Avatar billede buch73 Nybegynder
28. april 2001 - 14:48 #15
Har i perioder også selv haft samme problem.
Prøv når du lukker programmet/browseren at holde shift nede. Det hjælper ihvertfald på browservinduet. (Ellers kan du prøve med CTRL eller ALT for det er længe siden jeg har haft problemet)
Avatar billede leoni Nybegynder
01. maj 2001 - 10:57 #16
Jeg har kørt RegEdit o.s.v. o.s.v. men intet hjælper tilsyneladende, så jeg må nok finde mig i tingenes tilstand :-((
Avatar billede sukos Juniormester
01. maj 2001 - 11:01 #17
Har du søgt på alle nøgler der hedder \"Document Windows\"?
Der er nemmerlig flere, og er muligvis derfor det ikke har virket med regedit!
Avatar billede jj2 Nybegynder
10. juni 2001 - 19:36 #18

>>leoni

Prøv evt. følgende:

1. Åben \'Denne computer\' -> Vis -> Mappeindstillinger -> Markere \'Gem indstillinger for hver mappe\'.

2. Installere \'Tweak UI\' og vælg fanebladet \'Explorer\' markere \'Save Explorer window settings\'

3. -Vent med at afvise svar til du har en løsning - så har du bedre mulighed for at modtage fortsat svar og fordele points efter fortjeneste.

Håber det hjælper?

MVH
jj2
Avatar billede leoni Nybegynder
16. juli 2001 - 08:27 #19
>>jj2

Hvor får jeg fat i Tweak UI??
Avatar billede jj2 Nybegynder
18. juli 2001 - 19:12 #20
>>leoni

Tweak UI kan findes:

1. Windows 98 Resource Kit. -Findes på Microsoft Windows 98 CD medfølgende nye computer.

2. -Søgeordet \"Tweak UI\" indtastet på AltaVista eller Google skulle kunne give mange forskellige download muligheder.

3. Shortcut to Tweak UI :Rem 10:34 04-02-97 OK!
http://www.microsoft.com/windows/download/tweakui.exe
(Muligvis placeret i andet katalog?)

Håber det hjælper?

MVH
jj2
Avatar billede leoni Nybegynder
19. juli 2001 - 12:34 #21
>>jj2

BINGO!!! Tak for hjælpen