Avatar billede theneeding Nybegynder
21. januar 2006 - 14:11 Der er 4 kommentarer

Ridser(måske) på min skærm

Hej.

Jeg har en Samsung SyncMaster 959NF
http://www.samsung.com/uk/products/monitors/crt/aq19nscbedc.asp?page=Specifications

Jeg har fået 2 ridser på den. Den ene er meget lille og ses næsten ikke. Den anden er ca. 1cm lang og "lidt" bred i det, ses tydeligt, specielt ved lysere baggrunde.

Jeg ved ikke det helt store om skærm osv, så kunne godt tænke mig og vide om det kan være "farligt" da der sidder(?) et lag på skærmen der beskydter mod strålingen fra den.
Lidt paranoia :)

Anden ting er jeg ved der sidder et anti-glare lag på den. det kunne godt ligne der kun er brudt på det lag da jeg kan se igennem den større rids.
Jeg har læst at folk har fjernet det lag (ved brug af nogle midler) men er det en god ide?
Avatar billede screem_brille Novice
21. januar 2006 - 14:20 #1
knofedt og wiener kalk, det tager en evighed, mn kan fjerne dem, bemærk dog at er din skærm coated (et anti refleks lag) så vil du skulle gøre det over hele skærmen, da det er endnu mere irriterende at kigge på.
Avatar billede summer Mester
21. januar 2006 - 14:43 #2
Dette problem har været behandlet utallige gange:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=ridser+sk%E6rm&x=1&y=5
Lev med det, eller køb en ny skærm. Skal du have et godt resultat, skal det være et prof firma der ordner den og det koster mindst det en ny skærm koster - sorry
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:52 #3
Brug for mere hjælp ?
Avatar billede summer Mester
28. marts 2008 - 07:53 #4
Lukketid??