Avatar billede mac4ever Nybegynder
21. januar 2006 - 00:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

import af materiale i iMovie

jeg har lavet en dvd backup, via iDVD, og dvd onestep. Men hvordan importere jeg efterfølgende materialet i imovie, der kommer ikke noget frem på klipbordet...?
Avatar billede egonspock Seniormester
21. januar 2006 - 17:21 #1
Når du laver en DVD har du nok bemærket at det tager ret længe for iDVD at lave. Det skyldes at dine fil bliver komprimeret til det format, man bruger på en DVD. Det er slet ikke samme format, som det, der kommer fra et videokamera. For at få filmen ind i iMovie, kan du blot tage det fra videokameraet igen.
Hvis du vil lave en backup af din film som den er i iMovie, er det selve film-dokumentet du skal brænde på en DVD, men bemærk at den godt kan være meget stor.
Avatar billede mac4ever Nybegynder
27. januar 2006 - 17:41 #2
nu er hele ideen jo, at kunne frigive noget DV bånd, og lave back up af ens råmateriale, for derefter at kunne importere det i iMovie..!!
Avatar billede egonspock Seniormester
28. januar 2006 - 03:09 #3
hehe, nu du siger det. Problemet er blot at det ukomprimerede råmateriale fylder en del, og det får du desværre ikke mindre, end det, der kommer ud af din iMovie-fil. Hvis den til gengæld er så lille at du kan brænde den direkte på en DVD, så gør det uden at bruge iDVD, for det du har brug for er ikke en komprimeret film, men den fulde rå vare, som skal kunne bruges i iMovie igen, skulle du få lyst.
Avatar billede mac4ever Nybegynder
10. februar 2006 - 16:04 #4
ok det prøver jeg