Avatar billede lundgren Nybegynder
21. januar 2006 - 00:13 Der er 5 kommentarer

Hjælp til at slette et program helt.

Hej Jeg har installeret et program der hedder OutlookSMS. Men da det ikk virker vil jeg gerne have det helt afinstalleret.. har gjort det, men der er tre filer der ikk vil forsvinde:

oecom.dll
2.2.3.0
oecom Module

oehook.dll

xpress_launcher

Håber virkelig der er nogen der koan hjælpe mig her
Mvh
Avatar billede stone Forsker
21. januar 2006 - 01:10 #1
grunden til at du ikke kan slette netop *.dll filer er at de er i brug

Jeg har med held brugt "dr delete" hvor man kan indsætte de filer der skal slettes ved næste boot - dvs at filerne bliver slettet af "dr delete" før de kommer i brug.

http://www.docsdownloads.com/dr-delete-1.htm
Avatar billede jonathan87 Nybegynder
21. januar 2006 - 01:28 #2
Måden stone nævner virker altid, og jeg har da også Dr Delete, men der nu andre muligheder. Dette er nogle måder jeg har fundet ud af ofte virker, jeg er dog ingen ekspert selv:
Man kan åbne Joblisten, eksempelvis ved ctrl+alt+delete og så vælge joblisten eller ved at skrive 'taskmgr.exe' i kør... i startmenuen (for Xp SP2 i hvert fald). Her kan man så lukke processen explorer.exe i fanen Processer, hvilket bevirker at proceslinjen forsvinder, da programmet holder styr på nogle grafiske dele af windows. Programmet kan dog også være grunden til, at de filer du vil slette er i brug. Herefter vælger du oppe i Filer, nyt job og skriver 'explorer.exe'. Efter at explorer er genstartet kan det muligvis være at filerne kan slettes.
  En anden mulighed er programmet Unlocker, som decideret er lavet for at kunne låse programmer op som bliver brugt. I Denne computer højreklikker du bare på filen du ønsker fjernet og trykker på Unlocker. herefter bliver du spurgt, hvad du ønsker at gøre (sommetider åbner unlocker sig i baggrunden, så kig på proceslinjen). Det kan fås her: http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Unlocker.shtml

Mvh
Jonathan
21. januar 2006 - 08:04 #3
... instruktion til Dr.Delete -> http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#startuprun
21. januar 2006 - 08:08 #4
Ellers:
[Start][MSConfig]| Fanen START...
Fraklik/fjern elementer som "ligner" nævnte...

eller

http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
(Opretter STARTUP Icon i Kontrolpanel)
09. februar 2006 - 06:30 #5
(Hvad endte denne tråd med?)