Avatar billede guskii Nybegynder
20. januar 2006 - 07:33 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Meget langsom ny computer?

Jeg har lige investeret i følgende:

Athlon 64 3800+
Kingston ValueRAM 2 x 1 GB
Plextor PX-712SA
ASUS Extreme N7800GT/2DHTV
Western Digital Raptor WD740GD 74 GB
ASUS A8N-SLI

Når jeg installere windows xp, tager den 4 timer om at blive fætdig.. Efter installationen er computeren også meget langsom..

Hvad kan være galt?
Avatar billede boxer Nybegynder
20. januar 2006 - 08:09 #1
Er alle drivere installeret?
Drivere fra medfølgende cd?
Avatar billede guskii Nybegynder
20. januar 2006 - 08:21 #2
Med den tid det tog at installere windows tvivler jeg på at det kan være problemet.. Jeg havde også en wn xp sp2 cd, som jeg prøvede at installre med, og den blev aldrig færdig (lod den ellers kører i 10 timer).
Avatar billede boxer Nybegynder
20. januar 2006 - 08:34 #3
Kræver harddisken en speciel driver som skal installeres i starten af XP installationen? Fik du en diskette med?

En maskine som den, bør ikke være langsom.

Er det en du selv har samlet eller blev den leveret samlet?
Avatar billede guskii Nybegynder
20. januar 2006 - 08:45 #4
Nej den burde slet ikke være langsom. Der er ingen disketter med harddisken. Jeg har selv samlet den..
Avatar billede boxer Nybegynder
20. januar 2006 - 08:53 #5
Nu har jeg ikke så meget forstand på om der kan være gået noget galt under monteringen af delene. Derfor vil jeg overlade dette til andre med bedre forstand på det :o)

Du kan altid prøve at kontakte leverandøren - måske de kan fortælle hvor fejlen ligger.
Avatar billede kabbak Professor
20. januar 2006 - 08:57 #6
Fik du heller ikke en CD med drivere til bundkortet, den er vigtig
Avatar billede guskii Nybegynder
20. januar 2006 - 08:58 #7
Har gennemgået det meste 3 gange, og der skulle efter min erfaring ikke være noget galt med monteringen.
Avatar billede guskii Nybegynder
20. januar 2006 - 09:20 #8
har cd til bundkortet og har installeret det.. stadig lige langsom..
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2006 - 09:55 #9
Er du sikker på at du har jumped den harddisk korrekt ??
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2006 - 09:57 #10
S`rry jeg ser nu det er SATA disk
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2006 - 09:58 #11
Jeg tror nu alligevel det er disken du skal tænke på, har du ikke en gammel IDE-disk du kan koble til dyret og lave en test installation på ??
Avatar billede guskii Nybegynder
20. januar 2006 - 11:48 #12
Har ikke en ledig ide hd, har fundet nogle sata drivere som jeg prøver at installere før windows, ved at trykke f6 i begyndelsen af installationen.. Ideer er stadig velkommen til problemet er løst..
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2006 - 12:02 #13
"Har ikke en ledig ide hd"  --->>> har du heller ikke en ledig partition på en IDE harddisk

"har fundet nogle sata drivere som jeg prøver at installere før windows, ved at trykke f6 i begyndelsen af installationen.. Ideer " --->>> Lyder som en rigtig god ide, men er Windows ikke færdig installeret efter 45 minutter tror jeg ikke det er løsningen
Avatar billede guskii Nybegynder
20. januar 2006 - 12:51 #14
Der bliver bare ved med at stå 39 min tilbage..?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2006 - 13:35 #15
Hvor i processen stopper den ??
Avatar billede guskii Nybegynder
20. januar 2006 - 14:01 #16
Den stopper aldrig.. Den bliver bare ved med at stå til 39 min tilbage, men windows præsentationshalløj skifter stadig..
Avatar billede brynil Nybegynder
20. januar 2006 - 18:45 #17
På min maskine skal der ændres i bios når der anvendes SATA-diske. Jeg behøver ikke at installere drivere under installationen som foregår normalt.
Avatar billede guskii Nybegynder
21. januar 2006 - 12:11 #18
Jeg kan sq ikke hitte ud af det.. Har kigget rundt på nettet og nogen siger at bios skal resettes, men ingenting virer..
Avatar billede brynil Nybegynder
21. januar 2006 - 12:19 #19
Min maskine har en Award bios, det er ikke sikker du har en magen til eller samme version.

Der er 2 steder der er omtalt SATA. Om begge er nødvendige ved jeg ikke, jeg har aktiveret dem begge:

OnChip IDE Device - OnChip Serial ATA = Auto
OnBoard PCI Device - Serial ATA Controller = Enabled.

Se om du kan finde noget der ligner.
Avatar billede guskii Nybegynder
21. januar 2006 - 12:28 #20
det stod som det skulle..

HELP???
Avatar billede brynil Nybegynder
21. januar 2006 - 12:37 #21
Hmm, har prøvet det engang selv, men jeg kan altså ikke huske hvad der forårsagede det.

Har du flere SATA stik på MB ? Jeg har 6 eller 8 (kan ikke lige huske det) men kun 2 af dem fungere uder eksterne drivere. Det kan være du skal vælge et andet stik.
Avatar billede brynil Nybegynder
21. januar 2006 - 12:38 #22
læs:  uden eksterne drivere.
Avatar billede luther Nybegynder
22. januar 2006 - 00:07 #23
Sikkert et dumt spm. men virker blæseren som sidder på cpu'en. Hvis ikkekan din maskine blive meget langsom.
Avatar billede guskii Nybegynder
20. april 2006 - 22:37 #24
Er løst med bios update