Avatar billede lassevj Nybegynder
20. januar 2006 - 01:01 Der er 2 kommentarer

Fast IP adr. på hvert port i switche

Hey

Er der nogle der kender nogle switches hvor man kan fastsætte hvilke IP adr. der skal tildeles hver enkel port, så man f.eks ved at port 3 får 192.168.10.3

Takker og bukker
Lasse
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2006 - 01:39 #1
Det kan man ikke med en switch, men med en router! Begrebet kaldes 'port forwarding' - så når du leder efter en router, kan du søge efter det.

Men jeg tror alle routere understøtter det i dag.

--
pacroon
Avatar billede levithan Nybegynder
20. januar 2006 - 07:57 #2
Det man kan gøre er at tildele pceren bestemte ipadresser på mac adressen i dhcp serveren.

Du kan feks i cisco switche lave at en bestemt mac adresse kun må benytte port 3 så denne er fastlåst.

dvs.
mac dd4h:4hbc:ba14 tildeles 192.168.10.3 i dhcp serveren og mac dd4h:4hbc:ba14 må kun må benyttes i port 3 i switchen.

det er bøvlet at vedligeholde men gør det du ønsker